Gå til innhold

Felger til Superb

Ranger emnet


Roger72

Anbefalte innlegg

  • 7 months later...

Her er mitt utvalg. :-) I rekkefølge: Bilde 1: 16" originalfelger. Bilde 2: 17" Bilde 3: 17" foran 18" original Octavia rs bak. Bilde 4: Original 18" Superb Anthrazit. Bilde 5: 20" Og da har jeg glemt 19". Kommer i neste post. Om noen er av interesse så spør om hva de heter. Jeg har teflonhjerne, så jeg husker ikke hva noen av dem heter, men jeg sjekker om noen ønsker navn, et, profil, bredde etc.

 

post-43337-13804854939394_thumb.jpg

post-43337-13804854939006_thumb.jpg

post-43337-13804854939158_thumb.jpg

post-43337-13804854939285_thumb.jpg

post-43337-13804854939342_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke felger er disse på bilde 5 da 20"?

Hvor fikk du tak i dem, og pris?

 

Har du noe tilsalgs?

 

Hvordan tror du det blir med 20" på en med "bad road" pakke?

 

Mvh Ole

 

Her har du felgene ser det ut til :-):

9" X 20" med dekk til VW / Audi / Skoda / MB - FINN

 

Jeg personlig tror ikke det blir så pent med "bad road" pakke. Store felger bør kombineres med lav bil etter min smak. ;-)

Endret av Psykopelle
Glemt å svare på spørsmål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 235/35-19?

Hvordan tar den humpene? Stor forskjell på 18 og 19 i humper etter ditt inntrykk?

 

Det er 235/35-19. Jeg syns den tar humper helt fint. Fortsatt ingen "sporing" selv på sporete vei. Men veistøyen er merkbart høyere med 19" enn med 18". Jeg syns forskjell mellom 19" og 20" var betydelig mer merkbart enn overgang 18" til 19". Når det er sagt så er det vel også minst like stor forskjell på hva slags dekk det sitter på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 235/35-19. Jeg syns den tar humper helt fint. Fortsatt ingen "sporing" selv på sporete vei. Men veistøyen er merkbart høyere med 19" enn med 18". Jeg syns forskjell mellom 19" og 20" var betydelig mer merkbart enn overgang 18" til 19". Når det er sagt så er det vel også minst like stor forskjell på hva slags dekk det sitter på felgen.

 

Dekktype har mye og si på støy, det har jeg også erfart tidligere.

Er bilen din noe senket? Jeg har ikke senket min, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det pga lang vinter og dårlige veier her nordpå :p

Hva slags forskjell merket du betydelig mellom 19 og 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktype har mye og si på støy, det har jeg også erfart tidligere.

Er bilen din noe senket? Jeg har ikke senket min, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det pga lang vinter og dårlige veier her nordpå :p

Hva slags forskjell merket du betydelig mellom 19 og 20?

 

Bilen min er ikke senket, men har originalt sportsunderstell og er da litt lavere p.g.a. det. Forskjellen mellom 19" og 20" var at det ble endel mer sporing, så jeg måtte holde/passe mer på rattet. Det var mer støy, men det som var mest generende var at det ble mye småvibrasjoner i bilen. Den ble veldig "hard" i forhold til alle smådumper og ujevnheter, og dette ga seg også utslag i at det ble mer knirkelyder og skrangling i interiøret. Men igjen så tror jeg det muligens var dekkene som påvirket mye. Det var falkendekk jeg hadde på 20", og jeg tror at resultatet med f.eks GoodYear hadde blitt litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er ikke senket, men har originalt sportsunderstell og er da litt lavere p.g.a. det. Forskjellen mellom 19" og 20" var at det ble endel mer sporing, så jeg måtte holde/passe mer på rattet. Det var mer støy, men det som var mest generende var at det ble mye småvibrasjoner i bilen. Den ble veldig "hard" i forhold til alle smådumper og ujevnheter, og dette ga seg også utslag i at det ble mer knirkelyder og skrangling i interiøret. Men igjen så tror jeg det muligens var dekkene som påvirket mye. Det var falkendekk jeg hadde på 20", og jeg tror at resultatet med f.eks GoodYear hadde blitt litt annerledes.

 

Okei :)

Vet du hvor mye lavere din er enn en orginal uten sport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsunderstell er 16 mm lavere en normalunderstell ifølge brosjyra. :-)

 

Mens "bad road" er 19 mm høyere enn normalunderstell igjen.

 

(Men høyden og forskjellene mellom understellene varierer med noen millimeter avhengig av motor ifølge tekniske spesifikasjoner, i tilfelle noen nå mener jeg tar feil). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår