Gå til innhold

”Satans” ulyd ved start

Ranger emnet


mads2000

Anbefalte innlegg

Vi har en golf 4 99 model 1,9TDI, ved oppstart kommer det en ”satans” ulyd som kan skremme vannet at de fleste. Det er ikke det kjente (og kjære) hviiinet som kommer rett etter at motoren har startet, dette er mye kraftigere og kommer med det samme motoren skal til å ”tenne”. Jeg legger med en lydfil som gir et viss beskrivelse med lyden er egentlig mye kraftigere.

Fikk ikke lastet opp lydfilen så har jeg lagt den ut på yousendit, se link.

 

Håper noen har peiling, tør knapt å starte bilen :-(

 

https://www.yousendit.com/download/TEhYRE9seWFsUitHR3NUQw

 

Har laget en mpg fil som er lagt med, serlig på andre start kommer lyden frem.

test1.mpg

Endret av mads2000
Lagt til fil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å høre nøyaktig hva som låter, men det kan minne om lyden av startmotor som "henger" litt etter start.

Det gir en lyd som minner om en hylende elefant et par sekunder etter at motoren starter.

 

 

Hva er det "kjente (og kjære) hviiinet som kommer rett etter at motoren har startet"

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :-)

 

Det kjente og kjære hviiinet et elefant hylet som kommer rett etter at motoren har startet. Så denne lyden kommer før, jeg misstenker også at dette er startmotoren men lyden er for høy til at klarer å plassere den. Skal prøve å ta et nytt opptak litt lengre fra bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei, leste denne tråden! Samme problem jeg hadde for noen uker siden med min Golf! Men der døde startmotoren til slutt. Skulle du tenke på å kjøpe ny startmotor! Så sjekk http://www.bildeler.no først. JEg fikk pris på brukt inbytte starter til min for nesten 4000.- sjekket bildeler.no og fikk fabrikk ny uten å levere inn inbytte for skarve prisen av 1500.- Bare et hyggeligt tips i tilfelle :)

VW For Life

 

Golf 3 Stv 97 `Mod Turbo intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår