Gå til innhold

140km i 80 sone

Ranger emnet


deppa

Anbefalte innlegg

Hei klarte uheldigvis å ligge i 140km i 80 sone på vei på en 4 felts motorvei. Det var natt og fri veibane.

 

Politi var bak meg med lysene slukket og jeg var ikke så ops på farten heller da.

 

De sier de har tatt en gjennomsnittfartmåling på 140km med en som polic pilot. ( Ring og skjekket litt rundt og det sies at det kan være feil kalibrert også videre. )

 

Jeg kan men og si at jeg ikke lå så fort.

 

Men er engstelig over hva jeg kan bli dømt for, for en slik gjerning.

 

Er uten for prøvetid og ikke noen prikker fra før, itilegg har jeg ikke noe på rullebladet.

 

Jeg trenger gode råd til hva som kan gjøres.

 

+ jeg samtykket ikke med politiet.

 

Men som sagt så sier politiet at det er strafferabatt om man legger seg flat, men hvor mye strafferabatt får man av en slik sak.

 

Har fått et skriv om at jeg skal i avhør og gruer meg litt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ender helt sikkert med beslaglegging av førerkort en god stund pluss en sur bot.

Vil også tro at du mister førerkortet over 1 år så du må avlegge teori og førerprøve på nytt.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk 8 mnd + 3mnd i tillegg for 1stk prikk for å ha kjørt i 152 i 100sone på 4 felts vei under gode forhold.

10 k i bot + 15 dager betinget fengsel med prøvetid på 2 år. strafferabbatt er bare tull bare så det er sagt! fikk ikke ett øre avslag selv om je ble LOVET det av tjenestemannen som stoppet meg.

Endret av Skagers90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrense 80 km/t:[TABLE=align: center]

[TR]

[TD]Fart: [/TD]

[TD]Tap av førerett: [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]116 - 120 [/TD]

[TD]3 - 5 md.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]120 - 130 [/TD]

[TD]5 - 8 md. [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]130 - 140 [/TD]

[TD]8 - 13 md. [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]140 - 150 [/TD]

[TD]13 - 19 md.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]150 - 160 [/TD]

[TD]19 - 25 md.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]160 - 170 [/TD]

[TD]25 - 30 md.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]170 - 180 [/TD]

[TD]30 - 36 md.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Over 180 [/TD]

[TD]Over 36 md.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei klarte uheldigvis å ligge i 140km i 80 sone på vei på en 4 felts motorvei. Det var natt og fri veibane.

 

Politi var bak meg med lysene slukket og jeg var ikke så ops på farten heller da.

 

De sier de har tatt en gjennomsnittfartmåling på 140km med en som polic pilot. ( Ring og skjekket litt rundt og det sies at det kan være feil kalibrert også videre. )

 

Jeg kan men og si at jeg ikke lå så fort.

 

Men er engstelig over hva jeg kan bli dømt for, for en slik gjerning.

 

Er uten for prøvetid og ikke noen prikker fra før, itilegg har jeg ikke noe på rullebladet.

 

Jeg trenger gode råd til hva som kan gjøres.

 

+ jeg samtykket ikke med politiet.

 

Men som sagt så sier politiet at det er strafferabatt om man legger seg flat, men hvor mye strafferabatt får man av en slik sak.

 

Har fått et skriv om at jeg skal i avhør og gruer meg litt til det.

 

Du må nok regne med 14-18 dager ubetinget fengsel. Grensen mellom samfunnsstraff og ubetinget fengsel går ved 135km/t i 80 sone.

Endret av Vistaprint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår