Gå til innhold

Kjøpt meg Vectra B, 1,6 Bensin, 1999 modell, Register reim Spørsmål

Ranger emnet


MazdaHelge

Anbefalte innlegg

Hei

 

Akkurat hentet en Opel Vectra B 1999 modell stasjonsvogn, Fant en klistremerkelapp hvor det stod at reigister reim er byttet i 2009 ,183.000 km, Nå er bilen gått 267000km. Reimen skulle vel vært byttes for lengst selvom det er bare vel 3 år siden sist bytte?

 

Noen i Bergen som gjør dette mot betaling om jeg kjøper deler ?

 

Vannpumpe, Register-reim, Strammehjul ? Noe mer ?

Kansje greit å bytte termostat, Temperaturmåleren står litt over Blått merke på måleren.

 

 

Pris på verksted ? Hva regner dem i timer ?

 

 

 

Kan temperaturen på motor ha noe å si at den bruker litt olje ? Eller andre ting som spiller inn ? ?:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vell byttes 90 000km/5år. om jeg ikke husker helt feil.

 

Kostet meg ca. 6000 inkl. deler å bytte reg. reim på min gammelbil. Var en Audi 80 1.9 tdi. Blir vell kanskje noe rundt der vil jeg tro :).

Kan kanskje være lurt å bytte multireima hvis den er dårlig og air condition reima hvis den er slitt også.

( )VW Passat B5 1.9 TDI

(x)Audi 80 B4 1.9 TDI

(x)VW Passat B3 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kort intervall på opel 60 000 km eller 4 år så du bør skifte snart. Skift ut alt av løpehjul, strammehjul, vannpumpe og ta med dynamoreima i samme slengen. Disse motorene bruker litt olje, spørs akkurat hvor mye. Pleier å koste 4-5 tusen på et verksted. Er en grei jobb.

 

http://viewitem.eim.ebay.no/SEALEY-VAUXHALL-OPEL-GM-TWIN-CAM-LOCKING-TOOL/360345538702/item Anbefaler deg å kjøpe den der. Låseverktøy for kammen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår