Gå til innhold

Elektrisk problem? 1994 Vento 1,8

Ranger emnet


golfnos

Anbefalte innlegg

Hei, har stående en Vento 94 modell jeg tenkte å ha som bruks bil om jeg får svev på den igjen..

 

Den har en 1,8 motor, og står på mekonomen at den har *ABS eller ADZ motor.

 

 

Den fungerte ok i et års tid etter min svigerinne kjøpte den, og begynte så i fjor høst med litt ymse feil.

 

Først falt cd-spiller, viskere og vifte ut. Hun satte den på verksted som byttet bakstykke på tenningen.

 

Så fusket den av og til, Rele? for bensinpumpe ble byttet

 

Så sent på høsten i fjor begynte den å daue ut om man svinger til høyre. Går an å vente litt og starte opp igjen og kjøre videre. Problemet er uavhengig av mengde bensin i tanken.

Etter et par uker kan dette også skje midt på motorveien, som er kjedelig med tanke på servo og bremser :(

 

 

 

Bilen ble avskiltet og har til nå stått på verksted der jeg personlig tviler på at de har gjort særlig selv om de påstår å ha feilsøkt hele bilen uten å finne feil..

 

 

Det er nå jeg må be dere forumbrukere om tips. Litt kjedelig å sende en bil som ikke er gått 150k og ikke har særlig rust på dynga uten litt egeninnsats :)

 

Flott om det blir postet her i tråden da jeg ikke får motatt Pm.

 

Mvh Svein G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt et sted, sjekket alle kontakter i motorrom? Sjekket for feilkoder da? Om det er en føler elns som mister kontakt så bør det lagres en feilkode. Sjekket at det ikke er noen av de andre releene som er svidde eller det er dårlig kontakt på sikringbrettet?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår