Gå til innhold

Bilalarm på bil uten sentrallås (Opel Corsa 1998 Swing)

Ranger emnet


solo-

Anbefalte innlegg

Naboen min møtte dette synet i morrest:

[ATTACH]32635[/ATTACH]

 

Ser ut til at noen har prøvd å bryte seg inn i bilen. Nøkkelhullet på førersiden er nesten helt ødelagt. Naboen klarer så vidt å låse opp med nøkkelen. Ser ut som om det er brukt et stort skrujern eller noe liknende.

 

Virker ikke som vedkommende har lykkes med forsøket (Sannsynligvis ikke den mest profsejonelle tyven, mtp. at han/hun har hatt hele natta til råde uten å ha klart å bryte seg inn i en Nissan Micra).

 

Dette fikk meg til å tenke at jeg kanskje burde kjøpt meg DEFA alarm på bilen min, en Opel Corsa 1998 uten sentrallås.

Hvordan er det med alarm uten sentrallås? Får man en ekstra greie på nøkkelen man må trykke inn før man låser opp bilen?

 

Norsk Speedometer Service i Oslo selger DEFA til 2900 kr ferdig montert. Noen som har erfaringer med de?

post-71424-13804854359367.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to alternativer.

 

Fjernkontroll og manuell opplåsing

 

Fjernkontroll og ettermontering av sentralås.

 

På en 2/3dørs bil er det jo en kjapp affære å ettermontere sammen med alarm.

 

det finnes også alternativer med alarm som skrur seg av og på med låsesylinderen i døra, men dette blir gammeldags og lett å komme rundt.

 

Jeg ville vurdert å få montert sentrallås i det minste i framdørene, bakluka greier man jo å låse, blir litt tungvint å trykke på en kanpp og låse opp igjen bilen. Nå har ikke jeg tatt høyde for 5-dørs bil, men det er jo da to dører til å tenke på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår