Gå til innhold

Motor mister ALL trekkkraft ved belastning/motbakker - hjelp?!

Ranger emnet


karl92

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en 06 VW Passat 2.0 TDI, med DSG.

 

I dag når jeg var ute å kjørte mistet plutselig bilen all kraft når jeg kjørte i en oppoverbakke. Det eneste som var å gjøre var å stoppe midt i bakken, og deretter presse inn pedalen - da reagerte bilen igjen. Når bilen slutter å trekker reagerer den ikke på at jeg presser inn gasspedalen, i det hele tatt før bilen er stoppet eller er like ved å stå stille.

Bilen gjør forøvrig dette hele tiden nå, så den er ikke kjørbar. Jeg gir litt på og all kraft/trykk forsvinner i et hardt rykk.

 

Hva kan dette være? :-/

 

Tusen takk for svar!

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at mange sier de nesten mister alle effekt. Saken her er at jeg mister absolutt all trekkraft, bilen må stoppes før jeg kan fortsette. Tenkte å se om jeg kunne fått et verksted til å ta en diagnose i morgen, men det er så pinlig å kjøre den for så stoppe midt i veien når bilen ikke vil mer...

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd liknende på Mercedes Sprinter. Særlig i tunge motbakker eller ved høye turtall.

Dette er en taxi, så den kjøres veldig mye, og feilen dukker derfor opp med noen måneders mellomrom.

På Sprinteren skyldes dette en eller annen føler eller regulator som sitter på eksosanlegget, og som etterhvert går tett av sot.

Har dessverre aldri fått sjansen til å spørre verkstedet om hva denne saken heter, siden det er sjefen som ordner ut med verkstedbesøkene.

Kanskje VW bruker noe liknende opplegg?

Endret av Pilsener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei

Har akkurat samme motor, men en Touran Highline.

Jeg har skiftet turbo og det hjalp ikke. Så registrerte jeg meg på bilforumet og fikk til svar at jeg måtte sjekke slanger for å se om bilen tok inn falsk luft. Etter å ha gått over slanger ble deksel under motor fjernet og på bendslangen under radiator, var det et stort hull. Som de sier her på forumet så er denne slangen en "gjenganger". Og sånn kjørte jeg i 1 år og 9 mnd. Nå er det bare fryd og gammen og jeg har fått meg "nybil", 2006 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår