Gå til innhold

Fusking/dårlig pådrag.

Ranger emnet


300benz

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lukket :

0.88K ohm på signal

1.05K ohm på positiv

 

 

fult åpen :

1.65K Ohm på signal

1.05K Ohm på positiv

 

d til

den økte til 1.75K ohm rett før den blei heilt åpen på signal , og når den var heilt åpen gikk den litt ned til 1.65K ohm. veit ikkje om det har noe og sei ?

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne det at eg høre summelyder og litt tikking fra gasspjeldet. Skjer av og til etter at eg sløkker bilen, og varer i noen minutter.

titta litt nærmare på det, og det såg ut som om spjeldet kalibrerte seg. skal det skje kver gang etter stopp?

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har prøvd og byttet temp sensor uten hell. Kan godt hende det er lambdasensoren som er syndebukken!

 

 

Bilen starter ikke skikkelig på tomgang, må holde den på tomgang i noen minutter før den "holder seg ", og dette skjer bare når motoren er kald. Den går greit på varm motor. Men gasspådraget er like dårlig + høyt bensinforbruk. Bilen siger dårlig ved "full" gass helt til jeg kommer til over 4500 omdr , da skyter den plutselig fart ( turbo følelse) På lave turtal er den helt ubrukelig, ettertenning og styr.

 

 

Skal prøve no om dagen og sjekke litt og sjå om eg kjeme litt lengre.

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg også på her!

 

Jeg hadde bilen min på verksted i går og i dag hos Mekonomen, ettersom det er leeenge siden sist. Bilen gikk før som en kule, men trengte litt service på slitasjedeler.

 

Da jeg hentet den i dag merket jeg med én gang at noe var galt. Den hadde plutselig utrolig dårlig pådrag og akselerasjonen var nærmest ubrukelig. Uansett hvor hard jeg ga gass, så merket jeg ingen endring. Bilen går fint på tomgang, men med en gang man legger ut på veien og gir gass så fusker den. Gir på en måte litt gass, så slakker den av, så litt gass igjen, og så slakker av. Spesielt slemt i lave hastigheter. Motoren kvelte seg selv til og med en gang (på automat-girkasse, ikke jeg som ikke kan kjøre altså ;)

 

Hos Mekonomen fikk jeg blant annet byttet registerreim, og jeg mistenker nå at det er denne som er feil montert. Intet annet de har gjort kan ha medført problemet. Kan de ha feilplassert reimen med noen hakk? Kan det være grunnen til fuskingen? Er ikke dette skadelig for bilen?

 

Skal levere den tilbake i morgen, så de får det fikset, selv om de ikke umiddelbart i dag kunne si hva som var galt.

 

Golf 3, 1.8, 1994 modell, automatgirkasse, motorkode AAM

Endret av WhiteRaven101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår