Gå til innhold

golf 3 1,6l,96mod starter ikke,trenger hjelp til å finne problemet

Ranger emnet


tittigulle

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke så mye om bilen,jeg har sett den et par ganger... den gikk iallefall ikke helt reint..

så ringer venninna mi og trenger hjelp... bilen starter ikke,ho parkerte bilen i går og i dag vil den ikke starte.....

ho har fylt bensin,bensina kommer frem... den tenner ikke på startgass.. jeg spørr ho om det er gnist på pluggene... og det var det vist ikke...

jeg har ikke peil på golf 3,kunne mye om golf 2 engang,er det stor forskjell på motorene der? den siste golf2`n min var vel en slik halvelekronisk sak tror jeg..

 

hva kan feile den bilen?

er coilen et problem på golf3?

kan noen her fortelle meg hva slags feil jeg burde se etter?

 

fikk melding av venninna mi nå og ho får hjelp av en som ike kan dette i det hele tatt.. hjelp skrev ho,han kommer til å drepe bilen..

 

tar i mot alt av forslag som kan hjelpe venninna mi og meg til å finne feilen

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er gnist på pluggene så kan det være alt fra dårlig kontakt til defekt hallgiver/ECU/coil/tenningsmodul.

Jeg har laget en enkel how to for å finne feilen på tenningsanlegget

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/267692-tips-feilsok-ved-tenningsproblemer-pa-eldre-vag.html

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble mange bortkasta mil og tid..blæ...

dum som jeg var hørte jeg på en som akkurat hadde kjekka om coilen gjorde jobben sin... den ga gnist sa han...

så da brukte vi maaange timer på å finne ut hvorfor det ikke ble gnist på plugga.. så dobbelt skjekka jeg ut fra coilen og INGEN TING skjedde..grrrrr.. men så måtte jeg dra...

siden bilen ikke har gått noe spesielt pent den siste tiden,kan det da tyde på at noe har tatt kvelden?

kan noen forklare meg den feilsøkning saken på norsk?? jeg klarer ikke å forklare andre hva de skal gjøre over tlf viss de ikke skjønner hva jeg sier...

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forklare slikt over telefon er ikke enkelt. Må stå der selv med tegningen foran seg, da er det meget fort gjort å konstantere hva som er galt. Sjekk hallgiveren. Du opplyser ikke hvilken motor det gjelder så denne kan også sitte ved kamdrevet! En diagnose kan også (muligens) hjelpe ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke åssen motor det er.... hvor kan de finne ut det? og hvor sitter denne hallgiveren? de har nå prøvd en coil fra en annen fungerene golf 3 og ingen knist.... altså det er feil føre coilen...

noen tips?

da jeg var der borte fant vi oxo ut at det var brudd på alle 3 ledningene som går inn på kondensatoren(tror jeg det heter) den som sitter på fordeleren ...og de ledningene kommer vel oxo fra denne hallgiveren eller?

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og da har du hallgiver i fordeleren. Den midterste ledningen ut er for pull-down-pulser til tenningsmodul, når denne legges til jord skal du få gnist ut av coilen. De to på sidene er + og jord til hallgiver. Har du målt at det er +12V inn på klemme 15 på coilen, samt at det er spenning til hallgiveren, dette når tenningen er på. Ellers står alt forklart her http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/267692-tips-feilsok-ved-tenningsproblemer-pa-eldre-vag.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår