Gå til innhold

Bensin eller Diesel


kongen

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Mercedes C klasse. Men er usikker på hva det lønner å kjøpe av diesel eller bensin.

 

Vurderer denne med bensin motor, en C180 Kompressor med 156hk.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35888930

 

Eller denne en C200 CDI med 136 HK.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33696902

 

Noen som har forslag hva som er ett lurt kjøp med tanke på kjøreopplevelse og ved senere videresalg ?

Har brukt Toyota i 10 år, så kan ikke så mye om Mercedes, men er på tide å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er noen ekspert på så nye MB, men jeg ville vurdert om du trenger diesel eller ikke, kjører du mye og langt, så har diesel helt klart noe for seg, men kjører du mye småturer, og kanskje ikke så mye km, så kan det fort bli vel så dyrt.

 

Dagens dieselmotorer liker ikke mye småkjøring, og daukjøring i lengda, mest pga partikkelfilter.

Bensinmotorer er i dag mye enklere oppbygd enn diesel, og vil som oftest være billigere i vedlikehold og driftskostnader foruten drivstoff.

Nå er ikke en av dagens bensinmotorer så voldsomt tørste heller.

 

Men en ting skal man ha i bakhode, MB kom med en bensinmotor som erstattet M111(som var en kjempemotor), som dessverre har hatt en stor svakhet med registerkjede, og jeg tror den aktuelle bensinbilen har denne motoren, hvorvidt denne feilen er utbedret, eller så stort problem som jeg har fått inntrykk av, skal jeg ikke uttale meg om, men ryktene jeg har hørt er at man må skifte kjede like ofte som man må skifte reim. Dette ville jeg sjekket opp i før ett evt. kjøp.

 

CDI har hatt problemer med dyselekkasjer som kan blir en dyr affære, og det viser seg gang på gang at CDI med problemer nesten alltid er dyrt(mitt inntrykk).

 

Det skal sies at jeg ikke ha hatt nyere MB enn 95, så dette er bare det jeg har plukket med meg fra andre, så oppfordrer deg til å ha det i bakhodet og kontrollere opplysningene jeg har gitt deg her.

Jeg hadde helt klart vurdert bensin, men en viss skepsis til registeret på den aktuelle motoren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår