Gå til innhold

førstebil

Ranger emnet


Gulbrandsen95

Anbefalte innlegg

Omega er en veldig tung bil så uansett hva slags motor du ender opp med så koster det å holde den i gang.

Rust nederst på dører og i hjulbuer er kjent. Alt etter som bilen er passet på om det er mye rust eller ikke. Driter du i bilen din og aldri vasker eller polerer den så ruster den, det gjør jo alle biler. Omegan er veldig god å kjøre og er veldig romslig i forhold til mange andre biler, også god bakseteplass. Opprusta bremseskjold er et kjent problem, da løsner håndbrekkbåndene. Dårlig håndbrekk er også et kjent problem. Om du velger v6 motor så er de kjent for at toppdekselpakningen lekker og fylle opp plugghullene med olje, samme gjelder på 2-literen. Viktig og passe på registerreim intervallet på gammel opel, er bare på 60 tusen eller 4 år.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er ett kjent problem på omega, eller flere opeler..

V6 motorn er vell veldig skjør og tåler ikke å bli kjørt for hardt.

http://opel-deler.no

BTW! Jeg er ingen opel ekspert!

 

Hvordan er 2l iforhold??

 

Omega er en veldig tung bil så uansett hva slags motor du ender opp med så koster det å holde den i gang.

Rust nederst på dører og i hjulbuer er kjent. Alt etter som bilen er passet på om det er mye rust eller ikke. Driter du i bilen din og aldri vasker eller polerer den så ruster den, det gjør jo alle biler. Omegan er veldig god å kjøre og er veldig romslig i forhold til mange andre biler, også god bakseteplass. Opprusta bremseskjold er et kjent problem, da løsner håndbrekkbåndene. Dårlig håndbrekk er også et kjent problem. Om du velger v6 motor så er de kjent for at toppdekselpakningen lekker og fylle opp plugghullene med olje, samme gjelder på 2-literen. Viktig og passe på registerreim intervallet på gammel opel, er bare på 60 tusen eller 4 år.

 

Tusen Takk for flott og fyldig svar ! :D

Hvem motor anbefaler du å gå for??

Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvordan er 2l iforhold??

 

 

Jeg har hatt to omega A er nå! den førsstebilen min var en 2liter 8Ventilert stv Var overraska over framkommelighet,God og sladde med og:D Superbiler!

Det skal en del til og ta livet av en 2liter 8v

Forsikringa er ikke så ille.

Svakheter er sentrallås el ruter.

 

Nå har jeg en 2,6 liter stortrives men bruker jo selfølgelig mer, men er til og anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvordan er 2l iforhold??

 

 

Jeg har hatt to omega A er nå! den førsstebilen min var en 2liter 8Ventilert stv Var overraska over framkommelighet,God og sladde med og:D Superbiler!

Det skal en del til og ta livet av en 2liter 8v

Forsikringa er ikke så ille.

Svakheter er sentrallås el ruter.

 

Nå har jeg en 2,6 liter stortrives men bruker jo selfølgelig mer, men er til og anbefale :)

 

Flott ! :D

hvordan er det med å få den til å se mer ungdomelig ut??

felger, senk, sot?? :D

effektanlegg å anbefale for litt grommere lyd?? :P

Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår