Gå til innhold

Kåreitrillebåre: The beast. Bauville prosjekt

Ranger emnet


Kåreitrillebåre

Anbefalte innlegg

La meg få presentere The Beast

 

[ATTACH]32244[/ATTACH]

 

Utstyr

- 2 stoler

- askebeger

- seng

- cd-spiller

- 2 høytalere

- 17 vinduer

 

Fremtidig utstyr

- sigarett tenner

- koppholder

- bremser

- bak lys

- cd-spiller som virker

- walki talki

- felger og dekk

- viper coil

- bakrute sjalusi

- orginale emblemer

- dørtrekk

- hellakkering

- nye seter

 

[ATTACH]32245[/ATTACH]

 

Slik så den ut. Kjøpte den av en stoor mann fra Bryne for 10 000 kr.

Bilen var i veldig dårlig stand. Det var rust rundt nesten alle de få vinduene.

bakdører, skyvedøra, rundt hele taket, kanaler, rammer, hull som gikk igjennom bilene flere plasser,

inne i bilen var rustet. Motoren var bra. Bilen kunne ha vært en dårlig dele-bil,

men jeg så håpet i den.

 

[ATTACH]32246[/ATTACH]

 

1. Først løftet jeg vekk taket. Ville ha et større og finere et. (Det nye taket på bildet over).

Jeg ga vekk det gamle taket mitt til en mann. Han brukte det til å lage en camping vogn av

samme bil som jeg har. Han kappet av fronten og monterte henger understell under. Han kaller

den for knullgevagen. En meget fin camping vogn.

 

2. Deretter sveiset jeg fast bakdørene ( det som var igjen av dem). fikk pusset bilen slett bak.

 

3. Tilpasset en astrofanger bak som vi hadde liggende. Skal senere montere eksos potter ut bak.

Idag kommer eksosen ut som sidepipes.

 

4. Skyvedøra ble fikset opp. sveist opp igjen og pusset fint. Det var ikke håp for skyvemekanismen.

Så jeg tok en deledør og sveiste på vanlige hengsler og inn med åpne/låse mekanisme. Det

endte opp med at det ble en svær sucide dør. En åpning på 1.8 meter.

 

5. Fjernet all rust på bilen. Tok ut av alle vinduer, fjernet rust der, under bilen, kanaler. Dette

tok 6 måneder, men da begynte å bli litt lei på slutten. Bilen ble 100% rustfri.

 

6. Monterte gangster- cap, frontspoiler. Forsterket stigtrinn og pusset alle deler på bilen jevnt.

Altså ingen mellomdel mellom delene.Det tok ca. 4 måneder.

 

[ATTACH]32247[/ATTACH]

 

7. Panseret lagde jeg ved å kappe opp øverste del og brettet det opp, slik at jeg fikk et stort

luftinntak. Jeg sveiset plater på innsiden av panseret for å lage en god finish.

 

8. lakka først all stål med primer, derretter et lag med svart fuller over hele bilen. Satt in vinduene.

Fikk bilen eu-godkjent og dro på mine første 3 treff med bilen.

 

9. På van treff drikke me, grille og såve i bilene våres. Derfor har jeg såverom i bilen. Veggene inne

er lagd av trepanel. Jeg la parkett på gulvet. Infelte stikkontakter i veggen og 6 spotter i taker.

Alt er 230 volt egnet til å koble bilen in på treff. veldig praktisk med kjøleskap, lader og varmeovn

når en er ute å camper.

 

Nå har jeg hatt bilen i 2 år. Dette er mitt første prosjekt så det har vært veldig lærerikt.

 

Tusen takk for at du leste :)

 

Peace!

post-71860-13804854342178_thumb.jpg

post-71860-13804854342221_thumb.jpg

post-71860-13804854342262_thumb.jpg

post-71860-13804854342305_thumb.jpg

Endret av JChE

elektriker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i kjøp av en ny bil. Det er blitt bestemt at jeg skal montere hengerfeste på denne og bruke den som trekkebil for drifting bil. en 6.2liter v8-er burde holde. Det er snakk om at det skal komme bil bane her til byn. Dragrace banen skal begynnes på juli neste år. Jeg vet at noen har kjøpt aksjer i ny bane. Også i Stavanger skal de bygge. Drømmen er jo å få laget en grei drifting bil frem til åpningen. Mye å lese, lære å jobbe. Noen som har et forslag til en grei driftingbil for en nybegynner?

elektriker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt. Men en bilbane er kanskje ikke så enkelt å starte heller? Kommunen har sikkert mye arbeid på sin egen side. De må gjøre all papirflyttingen først. Mange må skrive under på pairer og slikt. Mange folk må bli informert, som igjen kan si nei. Støy nivå særlig på Helganes kan være en av dem. Jeg betalte 11000 kr til kommunen. Det var bare for å godkjenne en garasje med terasse. Det er dyrt også. Og hvis planen om Helganes ikke er mulig, koster det mer. Da må de ta opp igjen alt arbeidet for å gi pris på å flytte banen til en annen plass. Det gjør egentlig at det ikke er smart å kjøpe aksjer der idag. Det kan bety at noen av aksjekjøperene har gitt opp. Dårlige byggeplanleggere kan ha ødelagt sjangsen for oss, Håper at dette ikke stemmer og at det er noe annet. Håpet opp. Vil ha bilbane i Haugesund.

elektriker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår