Gå til innhold

Kjøp av S4. Hva skal jeg se etter?

Ranger emnet


BGGTX

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på B5 S4, og lurer litt på hva jeg skal se etter. Finnes det noen kjente feil? Har lest at det ble gjort en del oppgraderinger fra 1999 til 2000 modellene utenom faceliften. Hva var det?

Hvordan er verditapet på disse nå?

Og hvem tilbyr de beste prisene på forsikring?

 

Hadde for noen år siden en 2001 B5 A4 1,8TsQ, så er ikke helt ukjent med disse.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vell på dette med dårlige forstillinger, sjekke at drivknutene er i orden, disse er dyr å bytte.

Sjekk av oljeskift er tatt jevnlig. Turboene er vell ikke argaste sort på denne bilen? Se om di er byttet hvis bilen er gått langt. Kan være lurt å ha med VAG-COM for å se etter feilkoder =) Egentlig mye av det samme som 1,8t :)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 99 (med facelift) sedan som har gått drøyt 150.000 og min erfaring er at det er imponerende lite feil på bilen. Utover helt vanlige slitedeler så har jeg byttet hjullager bak og drivakselmansjetter (dette er jo forsåvidt også slitedeler).

 

Som nevnt tidligere i tråden så er det viktig med oljeskift hyppigere enn longlifeservicene (15k) tilsier. Jeg har blitt anbefalt å kjøre med longlifeoljen som Audi spesifiserer, men redusere skiftintervall til ca 10k (avhengig av kjørelengde i året og bruk) av Audi Sentrum.

 

På min bil ble det byttet turboer på Audi sin regning en gang tidlig på 2000-tallet - usikker på om dette er noe som ble gjort på alle 99-modellene, men det er kjekt å sjekke om det er gjort.

 

Når det gjelder verditap så taper nok bilene seg noe fortsatt, men det verste tapet er helt klart tatt. Nybilpris var vel et sted oppunder 900.000 og i dag finner du bra eksemplarer til rundt 200.000 :-)

 

Løp og kjøp, det er min anbefaling! (men finn et bra eksemplar, det finnes en del hardt kjørte og dårlige vedlikeholdte biler)

Endret av raboc

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Men ingen som har husker hva som ble oppgradert ved motoren til 2000 modellen? Kanskje ikke så viktig?

Noen som kjenner til denne S4'n? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35802793

Den traff meg ganske midt i. Det er nemlig litt viktig at den er blå. Prisen passer egentlig mitt budsjett også. Men skulle helst sett at det var facelift. Jeg er ganske sær når det skal handles bil og jeg bruker mye tid på å lete etter den "riktige" bilen.

Har denne bilen nå. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69194-1988-sierra-cosworth-hvit/

 

Skulle vært på vwaudi forumet, men gidder ikke betale 400 kr der for ett halvt år når jeg ikke engang har ett VAG kjøretøy.. Er det mye som ikke er åpent på det forumet om man ikke er registrert/betalende medlem der?

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår