Gå til innhold

Bytte til opent luftfilter på disel, spørsmål !

Ranger emnet


Trondvn

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Eg har då ein skoda octavia 2001 TDI, og har tenkt på og bytte til opent luftfilter på den, men det henger en slange på luftfilter boksen som er i den no, og lurer på hva den slanger gjør? Er det muligt og ha opent luftfilter på bilen med den der? må den festes på det nye luft filteret? Den går til Vacumomformern ( vises på bilde )

 

[ATTACH]32060[/ATTACH]

 

[ATTACH]32061[/ATTACH]

 

Så har eg montert ein Turbotrykk måler, men finner ikkje slangen som gir ladetrykk, alle slangen rondt i motorromet gir berre vacum, og lurer på om kan koble meg på den slangen som grå frå WG til kjøleinga om det vil gitt meg ladetrykket? ( vist med rødlinje på bilde og den blå er den eg er koblet på for øyeblikket som gir meg berre Vacum måling )

 

[ATTACH]32062[/ATTACH]

 

 

Takk på forhond! :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La alt innsug være som det er originalt, du kommer aldri til å få noe mer nevnverdig effekt av de du vil gjøre.Et innsatsfilter av type K&N kan bidra til at din motor vil puste lettere og med dertil modifisering gjøre at din motor vil få bedre effekt.

 

Med andre ord, drit i det. Du har en Skoda, ikke en racer!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på at den du kaller vakuumomformer er solenoidventilen som styrer turbogeometrien(og da ladetrykket) på turboen din, og slangen som går til luftfilterboksen er utluftninga til denne, denne må fortsatt være koblet via filteret så den får utelukkende rein luft.

 

Enten må du lage deg en overgang til uorginalt filter som passer alt på bilen din, eller kjøpe ett modeltilpasset filter.

 

Er det mere effekt du er ute etter, så tror jeg ikke du får det uten videre med å montere ett uorginalt filter på lettest vis, er det lyd, så modifiserer du orginal boks før filter, og fjerner evt. støydemping i denne, men pass på at den suger utelukkende kald luft.

 

Ett innsatsfilter av godt merke, lettere inntak av luft, grovere eksos og en omprogrammering er det som vil gi deg mere krefter, ikke ett luftfilter alene. Pass på Luftmassemåleren din.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på at den du kaller vakuumomformer er solenoidventilen som styrer turbogeometrien(og da ladetrykket) på turboen din, og slangen som går til luftfilterboksen er utluftninga til denne, denne må fortsatt være koblet via filteret så den får utelukkende rein luft.

 

Enten må du lage deg en overgang til uorginalt filter som passer alt på bilen din, eller kjøpe ett modeltilpasset filter.

 

Er det mere effekt du er ute etter, så tror jeg ikke du får det uten videre med å montere ett uorginalt filter på lettest vis, er det lyd, så modifiserer du orginal boks før filter, og fjerner evt. støydemping i denne, men pass på at den suger utelukkende kald luft.

 

Ett innsatsfilter av godt merke, lettere inntak av luft, grovere eksos og en omprogrammering er det som vil gi deg mere krefter, ikke ett luftfilter alene. Pass på Luftmassemåleren din.

 

Er slike solenoidventiler, og på 2 av dei sto det vakuum... et eller annet, så antok den gjore om trykket til vakuum. Men Takk for hjelpen :) skal kikke rundt på nettet og sjå om eg finner det eg trenger for det. Ja det er lyd eg er ute etter og ikkje effekt da hadde eg kjøpt meg ein chip, få frem litt mer lyd i fra turboen og det, er klar over at det er ikkje så alt for mykje som vil komme frem, men alt hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår