Gå til innhold

Bremsepedalen rykker når jeg bremser med vår Audi A4 -98.

Ranger emnet


amcars

Anbefalte innlegg

Hei, skal på EU-kontroll i morgen og finner ingen løsning på hvordan jeg får koblet ut ABS sentralen på vår Audi A4 -98. Tar ut sikringen og alt fungerer fint, men da piper alarmen når man starter og bremselampen blinker hele tiden. Noen mulighet til unngå at den lampen blinker? Noen sa jeg bare skulle ta ut et rele, men finner tydeligvis ikke rett rele... Hvor sitter releet som styer ABS sentralen? Og hvis jeg tar det ut, kommer ikke varsellampen til bremsene å blinke???? Håper noen rekker å legge inn et svar her før jeg skal vise den klokka 12 på fredag

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Er feil på på en av hjul sensorene ja. Hadde samme problem med gamle bilen min. Etter jeg fikk renset godset der sensoren satt, satt på ny jordingskrans rundt sensoren og satt på ny sensor så virket alt perfekt igjen.

 

Men som sagt, få lest ut feilkoder. Da får du ut i klar tekst hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs ABS-ring på en drivaksel?

 

Er det krav til at ABS skal virke da, mente det kun var karav til at lampa skulle lyse om den var ute av funskjon og at bremsefordelinga skulle være ok jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKK krav, punkt 1.1.12

ABS - varsellampe ute av funksjon (2)

ABS - varsellampe indikerer feil ved systemet (2)

 

 

Edit: Det står imidlertid under punkt 1.1.12

"(krav om ABS på biler over 16 t som skal trekke tilhenger over 10 t, tilhenger over 10 t og buss kl.II og III over 12 t når reg. etter 1/10-92)"

 

Jeg tror allikevel det er slik at når bilen er utstyrt med ABS så skal den virke.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår