Gå til innhold

Bilde av Laurelen min


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Du kan godt skrive hva du har gjort med bilen svinball.. Hva slags deler man trenger og hvilken biler man kan få det fra. Har du byttet stempler eller noe sånt? Har du kuttet fjærene, eller har du fått tak i senkesett? Har spesifikasjonen som skal til for å lage fjærer til bilen, fått de av Nissan Norge. Hvis du trenger det kan jeg godt sende de til deg. Og en annen ting, drivverk og sånt, hva har du gjort med det?

 

Vil gjerne vite alt av informasjon om trimming av l24e motoren.

Har lyst til å trimme bilen min, og ved neste lønning så blir det kanskje bestilt noe deler.

 

 

En annen ting, at bilen din kostet 16-17 000 synes på sett og vis på lakkeringen Er det bengalakk kanskje ;)

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka som e gale med lakken? Ser jo bra ut på bildet... Syns eg...

Motormessig så har eg montert en Rotomaster T04 turbo på 280zx manifold, IC fra Toyota Supra Mk lll, 4 eller 5 ekstra bensindyser og 2 vannsprutdyser (styrt av turbotrykket), borra ekstra hull i luftfilterboksen for mer luft, og 3" eksos fra turbo...

Drivverk: Orginalt, utenom Sinter cluch og norweld diffsperr...

Røk girkassen i forrige uke, men det var etter ca 20000km med "mishandling"... så drivverket holder bra... Motoren går med original komp og +- 1bar ladetrykk... Fjærene er kappet... Bare send meg alle papir du måtte ha... Må vel inn å godkjenne Faenskapen snart...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno galt med lakken, bare synes fargevalget var litt artig.. :D

 

Og disse delene du lister opp her er enkle å få tak i eller? Jeg har ikke skrudd mye på bil. Så det du nevner der virker veldig komplisert.. Diffsperra de, hvor får man tak i den og fines det spesielt til Laurel eller er det noe du har tilpasset selv?

 

Sender deg info om fjærene straks.. Er mulig å bestille fjærer fra fabrikk men gud veit om det går igjennom kontroll.. jeg har isåfall tenkt til det, istenden får å kappe de jeg har nå...

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Schlasken: Helt korrekt! BRE Datsun...

Norweld diff er litt komplisert på Laurel, fordi huset er skrudd på fremsiden... Så vi sagde opp klokka på baksia og sveiste derifra, og sveiste dritten sammen igjen... Resten er sånt som du sikkert kan finne ved å spørre deg litt rundtom på forumene...

Dessuten: Lakken er kjøpt på Biltema:) 69kr for boksen...

Absolutt ikke å anbefale!!!! Tørker jo aldri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår