Gå til innhold

Motor problem 2.l ohc, trenger sårt litt asistanse :(


Tommyaleks

Anbefalte innlegg

Har såvidt svart deg på fordklubben.

 

Men en ting både jeg og de andre ikke har tenkt på.

 

Hvordan står det til med stift og kondensator, du sier lite om årsmodell, men er vel ikke usannslynlig at en taunus har stiftetenning.

Granada fikk elektronisk på 2.0 i 82, vet ikke med Taunus.

 

Er det elektronisk, så stiller du tenninga veldig enkelt, sett motor på Topp dødpunkt, med tenning på syl 1.

Juster fordeler så rotor peker nøyaktig mot hakk på fordeler, da er den nærme nok til at det skal funke på disse.

 

Ja rekti! der har du meg vettu hehe. Bilen vi snakker om er en Taunus 2.0l 1975 mod. Den har stifte tenning. stift, kondensator, kabler, fordeler lokk og rotor er nytt. Hm hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg den står ganske så nærme det du beskriver. men skal se etter når jeg kommer hjem fra jobb etterpå. Takkar for Tipset Einar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, Etter et par timer i garasjen i kveld så har jeg nå endelig funnet ut hva som var galt. Jeg tok vekk bryteren som satt på slangen i framkant og skrudde tilbake brytere som sto under innsuget. Koblet på den slange tilkoblingen som sto der. den lengste slangen satte jeg på nippel i bak på gasser. dvs, nærmest toppdeksel, den korte passet bare på et sted og det var på den nedre nippel på gasser. Vakum klokka hadde bare et sted å gå og det var inn på akselrasjons pumpen. startet opp, gjorde noen tester og den stoppet ikke en eneste gang. Motoren gikk lettere også og kom raskere opp i fart. så det kan tyde på at de hadde satt på noe som ikke skulle være der samt koblet de feil.

 

i morra blir det å finne ut hvorfor de har plugget igjenn retur på gasser. sjekke oppp retur røret, er dette i orden så kobler jeg retur slik det skal være.

 

Også til slutt så må jeg få takk alle som har tatt seg tid til å svare meg og hjulpet meg. setter pris på sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår