Gå til innhold

Overhale motor

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart sette inn en ny motor og girkasse i bilen min. Den fungerer helt fint og har ikke kjørt noe særlig mye, rundt 125.000km. Motoren er en 2ZZ-GE som sitter i en Toyota Celica T-sport, 1.8liter med lift ala Vtec til Honda.

 

Siden jeg skal ta ut motoren med girkassen fra delebilen og sette inn i min, så tenkte jeg å bytte noen deler siden det er enklest nå med motoren og girkassen ute av bilen.

 

Dette hadde jeg tenkt å bytte: Vannpumpe, oljepumpe, clutch, svinghjul (lettere), veiv og råde lagrer, stempelringer, polyuretan foringene i motorfestene og i understellet, nye tennplugger og alle væsker.

 

Høres dette fornuftig ut? Noe mer jeg bør bytte?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid litt vanskelig å sette grenser når det gjelder bytte av deler på bil :). Har du tid, råd og mekkelyst, så hvorfor ikke, ellers så er det neppe så veldig nødvendig hvis motoren går bra ellers. Sånt må vurderes mtp egne ambisjoner.

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår