Gå til innhold

Biltema sveiseapparat trådmater

Ranger emnet


skogs

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å montere et "mig 140" sveiseapparat fra biltema, og har møtt et problem. På hjulet til trådmateren står det 0.8mm mens wire'n som følger med er 0.9. Det er dobbelt spor på hjulet, så det kan hende at det er 0.9 på andre siden, men det klarer jeg ikke å finne ut av, fordi det er helt umulig å få av holderen til hjulet. Gidder ikke så stresse mye med det dersom det viser seg at det andre sporet bare er til f.eks 0,6mm.

 

Tror dere at 0.9mm wire vil fungere på et matehjul det står 0.8mm på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være skrue som gjør at du kan flytte matehjulet, eller at du kan skru det av og snu det. Vil absolutt anbefale at du bruker riktig spor til tråden :) Passer ikke tråden så må du kjøpe en ny, eller se om du kan få deg et annet matehjul. Vet ikke hvordan det er med Biltema, men Esab sveiseapparatene har noen deler som passer overens. Hadde et Telwin apparat, og det hadde veldig like/identiske deler til matingen/slangepakken som et Esab apparat jeg har. Er det flusstråd du bruker? Bør ikke sveise med det uten gass, du får lett porer, og generelt en svak sveis. I mine øyne er det bare noe møkk. Er noe helt annet enn rørtråden som brukes ute i industrien, sammen med sveisegass - da får du en kraftig sveis som etter det jeg har hørt er like sterk som en pinnesveis.

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være skrue som gjør at du kan flytte matehjulet, eller at du kan skru det av og snu det. Vil absolutt anbefale at du bruker riktig spor til tråden :) Passer ikke tråden så må du kjøpe en ny, eller se om du kan få deg et annet matehjul. Vet ikke hvordan det er med Biltema, men Esab sveiseapparatene har noen deler som passer overens. Hadde et Telwin apparat, og det hadde veldig like/identiske deler til matingen/slangepakken som et Esab apparat jeg har. Er det flusstråd du bruker? Bør ikke sveise med det uten gass, du får lett porer, og generelt en svak sveis. I mine øyne er det bare noe møkk. Er noe helt annet enn rørtråden som brukes ute i industrien, sammen med sveisegass - da får du en kraftig sveis som etter det jeg har hørt er like sterk som en pinnesveis.

 

Rørtråden fra biltema funker vel greitt det, men du er nødt til å bruke mye strøm, og derfor er ikke dette egna til karosseri...

 

pleier ikke være noe problem å bruke det på for eksempel veltebur... vet det er mange biler i biltrial som er sveist bur i med flusstråd, og de ryker ikke i sveisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår