Gå til innhold

1991 C4, skifte forstillingsdeler foran.

Ranger emnet


gutt78

Anbefalte innlegg

Finnes det noen guide? Hadde kjerra på en liten sjekk, der fikk jeg merknad på bærearmer/kule etc. Hva bør skiftes egentlig? Er det overkommelig uten løftebukk? Er det et helvete å skifte disse delene..

 

Den skal ikke inn på EU før feb.2013. Så tenkte egentlig å bare kjøre til da, for å se hva som må tas for å få den godkjent.

 

Har også klonkelyd på venstre når jeg svinger i lav hastighet eller kjører på kantstein, kjent problem tydelisvis: http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=60536&page=1

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fort gjort å skifte bærearmene på denne, selve bærekulene kan ikke skiftes separat, henger fast i armene. Skift også foringene i subrammen når du holder på, spesielt de bakre slites men er til gjengjeld enkle å skifte.

 

20101224141341929.jpg

 

Hylse 10 kan være litt vrien å få ut.

119407100.gif&hash=35d17e48c3ced852d560c2fced20eec2

 

 

Foringene i subrammen, 16, 18 og 19.

img..asp@mdl=140&unit=B45062CF

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran:

 

Hylse 10 skal brukes opp igjen? bankes inn i nye armen nedenfra(?), eller inn etter armen er i posisjon. Slåss den ned for å løsne den gamle? Med en bolt/dor?

 

Hvilke bolter må jeg ha nye, bare trekke til passe hardt? Skal jeg ettertrekke når bilen står på hjula? Har ikke momentnøkkel. Evt spesialverktøy som kan brukes fra biltema?

 

Skal jeg skifte foringene på stabstaget(nr 21)? Tips til å få inn igjen stabstaget(nr 20) enkelt.....bør jeg ta det helt av på begge sider. Eller kun en side av gangen.

 

 

Den rister svakt i rumpa når jeg bremser, men det kan være skivene også...har nye å teste. UPDATE: rister nesten ingenting etter nye skiver bak og avbalansering av hjula.

Endret av gutt78

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt inn arm, får alle boltene i dag. Men må psyke meg opp før jeg starter :D Mest redd for at bolten på indre foring skal ryke av...den går jo opp i traversforingen. Om denne er slitt og sprekt kan vel bolten fjære skikkelig. Må sjekke den før jeg skrur.

 

Armen kostet førøvrig bare 760kr hos: http://auto-supply.no/beta-tilgang/

 

Alle boltene og hylsa har jeg kjøpt på møller. Foringene i travers kostet såpass mye(800kr pr stk), så kjøpte de ikke.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet venstre armen i dag, bolt 24 løsnet lett. Hylsa var litt vanskelig å få ut, måtte missforme den litt med en flat skrutrekker. Mutter på stabstag satt ganske hardt. Bolten på bærekula satt ganske løst uten låsemutter! Foringene utenom bærekula så bra ut.

 

Brukte rett moment når jeg trakk til, er kanskje viktigst på bærekula.

 

18 og 19 så ikke morkne ut hvertfall.

 

Resultat av skifte bærearm venstre side:

Ingen dunkelyd ved kjøring på fartdumper/kanter, og det aller beste: FØR skifte av bærearmen gikk bilen mot høyre når jeg holdt rattet rett; nå går den helt rett....:)

 

Burde ikke bilen gått mot venstre siden den siden var slitt..?

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår