Gå til innhold

Div. spørsmål ang. restaurering og vannutskiller.

Ranger emnet


srednA

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver å restaurerer en golf 1 om dagen. Er helt ribba ned og henger i roterende jigg.

 

Jeg har tenkt å sprøyte hele bilen med gul epoxy grunning.

 

Hva bør jeg gjør under bilen? brunox, epoxy, arcanol/lakk tectyl?

Andre forslag til kombinasjoner?

 

Skal sies bilen er slipt blank under...

 

Forslag til bra sparkel?

 

 

Jeg har en sylinderdrevet kompressor på 400 liter, men sliter litt med for fuktig luft. Jeg ser det kom litt rust antydning etter jeg blåste. Jeg har bare en billig vannutskiller fra tema. Har søkt litt rundt på nett men usikker på om de er store nok.

Noen som har tips om hvor stor eller hvem jeg kan kjøpe av? Finner lite på ebay.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du plassert vannutskilleren din?

når jeg lakkerer har jeg ca 10 meter med slange fra kompressorene til vannutskilleren, og går videre der fra med slangen til sprøyta som også har en liten vannutskiller.

da får fuktigheten noe tid på seg til å kondensere i slangen slik at den kan fanges opp i filteret.

denne fra biltema bruker jeg. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Tilbehor/Trykkregulator-med-filter-17182/

 

så bruker jeg en lignende denne saken på sprøyta.http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Tilbehor/Vannavskiller-175010/

 

har ikke hatt noen problemer med fukt... enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannutskilleren henger rett på kompressoren, så den må jeg flytte. Den står i andre enden av lokalet så passer bra med litt lengde.

 

Jeg fikk en tips med å lage til et lite rørsystem i starte, slik at det går ned så opp... At vannet blir i bunn...

På blåsepistolen har jeg montert et slik filter.

 

Tømte bunnpluggen på tanken i dag, kom litt funkt da også.

 

Skal prøve dette, men må få kjøpt meg en god vannutskiller først.

 

 

 

 

Er det slik å forstå at epoxyen lukker helt? ikke noe poeng å bruke ting som fek.s brunox først?

Endret av srednA

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår