Gå til innhold

Defekt reguleringsmotor for parkeringsbrems(?)

Ranger emnet


Toskie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

(2007 Passat)

Har over en periode slitt med at jeg har fått opp feilmelding på parkbremsen og at den nektet å gå av, men det fikset seg selv ved stort sett å slå av og på tenninga + åpne panseret. Til slutt ble det til at det begynte å blinke og pipe og stå i konstant, så tok en tur på Møller, som kom frem til at det var reguleringsmotoren til håndbrekket som hadde skylda. Dog TROR jeg(vet ikke, siden jeg har latt være å bruke det på en stund) at det fortsatt fungerte. Uansett, bilen gikk ikke gjennom EU-kontrollen, så da måtte jeg jo få orden på sakene. Møller kunne ikke gi meg verkstedtime i tide pga. at jeg skal en tur avgårde med bilen, så fant et annet verksted som flere har anbefalt. Når jeg kom dit med bilen fikk jeg "vite" at de må bytte hele caliperen på den siden hvor reguleringsmotoren er gåen. Det, samtidig som at prisoverslaget de ga meg er nærmere 2000kr dyrere enn Møller gjør meg jo litt skeptisk til at de prøver å lure meg. På listen fra Møller står det ingenting om caliper, bare reguleringsmotor, sammen med delenummeret til den. (3C0998281B)

 

Dette verkstedet ringte meg også og fortalte meg at feilmeldingen på diagnosen hadde noe med strømtilførselen å gjøre(jeg er for trøtt i skrivende øyeblikk til å huske hva det var som ble sagt), så de spurte om Møller hadde nevnt noe om dette, eller om de skulle sjekke opp i det før de begynte. Møller, som ikke virker spesielt interessert i å gi ut informasjon ved første anledning, har ikke fortalt meg noe om dette, så jeg kunne ikke si annet enn at de fikk sjekke opp i det først. Føler at Møller også er smått interessert i å lure meg til tider. Evneveik som jeg er på bil, så kan jeg liksom ikke si noe jeg føler er feil uten fare for å drite meg loddrett ut, så da holder jeg gjerne kjeft.

 

Det jeg egentlig prøver å komme frem til her er;

Stemmer det at caliperen må byttes? Skulle da tro at bare selve reguleringsmotoren kunne byttes?

 

Går egentlig på ett ut, siden jeg skal avgårde med bilen i natt, så har ikke mulighet til å få tatt det senere. Nekter å kjøre 10 timer med piping og blinking og faen i helvete og det som er. Er bare nysjerrig på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller har nok rett i dette tilfellet. Det er kun reg.motor som trenger å skiftes. Det andre verkstedet har tydeligvis ikke peiling ser jeg. Min anbefaling er å bruke møller på dette problemet. På enkelte modeller finnes det en SW oppgradering som fikser problem med park.brems,men det er slett ikke sikkert at det omhandler din bil. Dette vet møller. Bilen legger feilkode på strøm til reg.motor med en gang. Det er slett ikke sikkert at det er noe feil med strømtilførsel fordi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår