Gå til innhold

Bytte kjølevæske Volvo XC70 D5 - 2004

Ranger emnet


Valiants

Anbefalte innlegg

Da eg hadde min 03 S60 på eit verksted for storservice, (ikkje Volvo verksted) vart det brukt kjølevæske ifra Volvo. Da eg berre venta, fekk eg i oppdrag å køyre til nærmeste Volvo verksted for å hente kjølevæske.

Ellers har eg ikkje peiling på korleis ein skifter kjølevæske

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skifter du jo samtidig som du skifter regreim og vannpumpe. Pleier også og være en tappeplugg nederst på radiatoren. Du kan også bare ta av den nedre radiatorslangen. Så lenge du ikke tar ut vannpumpa er det vanskelig og få med alt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skifter du jo samtidig som du skifter regreim og vannpumpe. Pleier også og være en tappeplugg nederst på radiatoren. Du kan også bare ta av den nedre radiatorslangen. Så lenge du ikke tar ut vannpumpa er det vanskelig og få med alt.

 

Det har vært gjennomført service med bytte av dette, men av mengden kjølevæske jeg ser at verkstedet har fylt på så har de ikke tømt hele systemet. Mulig jeg spør dumt nå, men er det et stort poeng å få ut absolutt alt? Eller er det ikke SÅ nøye? Jeg må vel ut med termostaten for å få alt også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen kjøler dårlig kan det også hende air-condition systemet er lekk.

 

Nei, alt fungerer helt fint. Jeg vil bare bytte kjølevæske fordi jeg er usikker på hvor lenge den har stått i. Men jeg har nå fått tips om at det er en tappekran nede på radiatoren, og at det ikke er så nøye å få tømt systemet helt. Er det noen andre tips/kommentarer dere vil komme med på tampen? :)

Endret av Valiants
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår