Gå til innhold

Varmgang ved tomgangskjøring på 2L diesel.


RasleRasle

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 190D automat km stand. 250.000 som ved køkjøring nærmer seg kokepunktet. tempen går ned veldig kjapt når jeg får litt fart på bilen.

Er det avleiringer som kan gjøre dette?

Da ville det kanskje hjulpet å ta en systemrens samtidig ved bytte av kjøleveske.

Ellers ser varmeregisteret på radiator fin ut, ingen skader og fortsatt helt og fint.

 

Har også en ny vannpumpe liggende, men vet ikke om det er slik vannpumpene blir slitt, at de drar dårligere rundt på vannet?

Ellers er det ingen problemer med varmgang, har dratt tilhenger på to tonn 5-6 mil, og det var ikke noe problem (temperaturmessig, fremdrift er et annet issue med mine vanvittige 72HK.)

 

Kjører i kø hver dag, og det kan være litt plagsomt.. Man må beregne at man ikke skal stå i kø, det er ikke like lett inn/ut av hovedstaden hver dag.

 

Noen tips folkens? Er det bare 'slik det er'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å skifte selve vifta med viskosekoblinga, den som sitter i midten på vifta. Vet ikke akkurat pris på den, men det er del du ikke børe finne på et høggeri da du nok vil få sammen problem en gang til.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips!

 

Skal ta av vifta og kikke på den. Satt meg som mål å bruke så _lite_ kroner som mulig på bilen:=)

Målet mitt er å ha den i to år til, jeg kjører 40.000 i året. og så langt ser regnestykket helt utrolig bra ut. (etter ca. 50.000 kjørte km.) Ikke brukt ei krone på annet enn oljebytte hver 10.000, samt dynamobørster til 120 kr. Med en innkjøpspris på 10.000 er ikke det verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 diesel har ikke viskose som en del her påstår, ganske riktig som du oppdaget selv har den elektromagnetisk clutch, og det er nok tempføleren som har skylda, denne koster lommerusk, og kan testes ut ved å kortslutte den, permanent vifte gir deg den heftige støvsugerlyden når du kommer, og bruker en del hk og drivstoff, så det frarådes, uorginalt koster denne føleren under hundrelappen til bensin, tipper det er den samme på diesel, orginalt kanskje ett par hundrelapper.

Har sett utallige hundrånittier med sveisa vifte pga amatører som ikke skjønner fram og bak på rattet sitt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår