Gå til innhold

Nødmodus E220d 1996!


E220D

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Generell Problembeskrivelse:

 

-Bilen går i nødmodus ca. 5 sekunder etter start, ser da EDC i displayet, den går ut av nødmodus i ca. 5 sekunder når jeg slår av tenningen under kjøring ( For så å slå tenningen på med det samme) , hvis jeg botner gassen samtidig når jeg gjør dette så går bilen normalt, og turtelleren drar helt til rødstreken uten problem, det hender da av og til at EDC lyset forsvinner selv om at den går tilbake til nødmodus.

-Ingen ulyder eller eksosrøyk, Motoren går fint og røyker ikke i det hele tatt, hverken på pådrag eller ellers!?

-Når jeg vrir om tenningsnøkkelen for å stoppe motoren så trenger den ca. 3 sekunder før den stopper.

-Ingen variabler på ovennevnte momenter fra kald til varm motor.

-Når det gjelder display så er det vel slik at det endrer seg når motoren er blitt varm, se under for nærmere beskrivelseav feil på temperatur målere, både vann og utelufttemperatur!

-Har ikke norsk håndbok til bilen(importbil), derfor denne inkompetente holdningen!

 

 

 

Under er en nærmere problembeskrivelse som jeg PMèt en av brukerne på Mercefreaken for ei stund siden!

[B]

Jeg så i noen poster som du har skrevet for ei stund siden, der så jeg at du hadde akkurat de samme symptomene på din bil som jeg har på min bil.

Spørsmålet er om at du fant noen løsning på disse problemene!?

Jeg tror at det er den samme motoren du har, jeg har den som er 95 hk (sugeråne) uten "griserumpe"(turbo), det er ingen mekaniske symptomer, ingen ulyd, ingen røyk, når jeg slår av tenningen ved kjøring så går den ut av nødmodus, og da drar den veldig bra på full gass helt til jeg slipper gassen, da går den tilbake til nødmodus, som da betyr at den slutter å dra noe særlig over 2400 omdr, og den bremser da på ca. 3200 omdr, uansett om at den står i gir eller ikke.

Jeg har også observert en lekkasje i området under dieselpumpen, skal sjekke dette nøyere etterhvert.

Bilen stopper ca. 3 sekunder etter at jeg har vridd av tenningen, har dette noe med de andre symptomene jeg erfarer ?

Såvidt jeg kan se så var de plagene som du hadde nøyaktig de samme som mine, jeg har dog et par tilleggssymptomer som går ut på at temperaturmålerne både på utetemperatur og vanntemperatur ikke fungerer slik de skal.

Utetemperaturdisplayet virker når bilen er kald, men viser helt feil verdi( -48 til -53 C) for så og forsvinne (blacke ut) etter ca 10 min med kjøring.

Vanntemperaturmåleren viser av og til maks temperatur når motoren er kald, men den stabiliserer seg som regel etterhvert, og virker hele tiden.

Kupeviften går ikke, har du noen tips der?, sitter det noe el. greier ved batteriene under baksetet? hvordan kommer jeg til der?

Tankmåleren henger av og til i fulltankstilling etter fulltank fylling av diesel, sikkert bare periodisk mekanisk feil i tanken tenker jeg.

Mvh,[/b]

 

 

Stian Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår