Gå til innhold

Tenkte å kjøpe Opel Insignia Sport Tourer.

Ranger emnet


csaele82

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som dere ser har jeg tenkt å kjøpe meg en Opel Insignia Sport Tourer. Har aldri hatt Opel før, så lurer egentlig bare på om det er noe kjente problemer og annet med denne type bil? Har funnet en 2009 modell på finn.no som har gått over 200.000km.. Er det noe lurt å kjøpe en Opel som har gått så langt? Noe som har en formening om hvor langt de triller??

 

Mvh

Cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ganske mange tester på nettet av Insigniaen. Er den godt tatt vare på med alle service utført og ikke har skader o.l så er det like mye bil for penga som noe annet bilmerke. Har også blitt kåret av dekra som en av de mest feilfrie bilene. Å forutsi hvor langt en bilmotor kan gå er ikke lett å si, men 200 000 er ingenting. Om den har gått som taxi så har den sikkert hull o.l etter montert utstyr, god grunn for å prute litt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Vil tro den er like dårlig som alle andre opler,med eks coil som er dårlig, og mye trøbbel med hjernen i opel,både helt nye som gammle.og annet elektriske herligheter opel er kjent for og ikke klare lage,eller klare oppgradere 15år med samme problemer. Så gi insigniaen et par år til på nakken så er det samme mølet som resten av opel typene. Selv har jeg lært en skal aldri kjøpe taxi kjørt bil,men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg at du kan fortelle meg hvilke nyere type Opel modeller som har problemer med hjernen? Det har vært problemer med 1,8 bensinmotoren og noe særlig andre har jeg aldri hørt om.

 

Alle de andre feilene du nevner av elektriske og coil for eksempel så finnes det ingen bilmerker som aldri opplever litt elektrisk tull.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "nabo" her(er nabo her selv om det er 2km unna) insigniaen ble knappt 6mnd før den måtte inn,mye frem og tilbake så fant de ut det var hjernen som var kaputt,men det brukte de lang tid på finne ut av. Og en taxi sjåfør jeg snakker med her på jobb måtte inn med samme type bil med samme problem,greit nok kjørt litt da. Greit at coil og sånn "små elektrisk" kan ryke,men opel spiser jo slikt til frokost. Hatt mange typer bil opp gjennom tidene og opel har vært det absolutt verste. Nå får vi da se,på fredag da skal bilen min (riktig nok ikke insignia den da) på et meca verksted,da to andre merkeverksted ikke fant ut av det. Så idag skal de plukke av alt de har byttet ut,ikke intresert betale for noe som funker i utgangs punktet når de ikke kan jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Vil tro den er like dårlig som alle andre opler,med eks coil som er dårlig, og mye trøbbel med hjernen i opel,både helt nye som gammle.og annet elektriske herligheter opel er kjent for og ikke klare lage,eller klare oppgradere 15år med samme problemer. Så gi insigniaen et par år til på nakken så er det samme mølet som resten av opel typene. Selv har jeg lært en skal aldri kjøpe taxi kjørt bil,men men.

 

Og det baserer du på hva? At naboen din har hatt problemer?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe med saken å gjøre? Du sitter der å drar alle Oplene under en kam fordi naboen din har hatt noen problemer med sin.

 

Du ser at det ikke er samme person som skriver? :P

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøpe en taxi kjørt bil er ikke farlig så lenge det er n godt holdt bil med jevnlig service. Har hatt 3 taxi kjørte biler.

 

Ta et eksempel.. Jeg kjøpte meg i 2003 en 2000mod passat 115hk PD tiptronic gått 260.000km når jeg kjøpte den. Hadde den i 4 år, og kjørte 150.000km til med den uten mer en bremsebytte, regreimbytte inkl vannpumpe, standard service og 2-3 olje skift på kassen. Fungerte utmerket, litt smålugging på kassen når gradestokken nermet seg -10. Men etter 6-8km så girte den helt fint.

Denne hadde orginal motor og girkasse uten noe spesielt oljeforbruk, ikke vannforbruk.

 

Hadde passert 400.000km når den ble solgt. Sjekker jeg regnr, så har den blitt eu.godkjent og er forsatt i bruk :D Så disse første generasjon passater av 3b, er ikke så dårlige som noen vil ha det til. Bare ha godt vedlikehold og service.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro den er like dårlig som alle andre opler,med eks coil som er dårlig, og mye trøbbel med hjernen i opel,både helt nye som gammle.og annet elektriske herligheter opel er kjent for og ikke klare lage,eller klare oppgradere 15år med samme problemer. Så gi insigniaen et par år til på nakken så er det samme mølet som resten av opel typene. Selv har jeg lært en skal aldri kjøpe taxi kjørt bil,men men.

som alle andre opeler? IDIOT! jeg har ALDRI hatt elektriske problemer med en opel... ikke prat om ting du tydeligvis ikke kan...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår