Gå til innhold

Lyden kutter

Ranger emnet


endljo

Anbefalte innlegg

Da har du svaret ditt der, du har alt for dårlig jording, jorde i setebeltefestet i steden, husk å pusse ned til rent metall. Litt mere info om hva du har og hvordan det er koblet, kan også si oss litt ;)

 

Btw, de 6x9" står sikkert i hatthylla, så disse bør du fjerne før de blir ødelagt av trykket fra suben. Det er foran du sitter og kjører, så da er det der du skal ha lyden ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All strøm går igjennom kondensatoren som er på 1 fahrad.

 

Og det tror du hjelper?? Er jordingen for dårlig, så hjelper det kun med bedre jording. Kast kondensatoren i søppla, og få skikkelig jording i setebeltet, så oppgraderer du kabelen mellom dynamo og batteri (pluss) og jording mellom batteri og motor, og batteri til chassie, så skal du se det blir bra. Hvis batteriet ditt er rundt 10-15år gammelt, så kanskje kondensatoren kan hjelpe på strømmen, men IKKE på jordingen. Men er det så gammelt, så bør det helt klart byttes, og da har du ikke bruk for kondensatoren med mindre forsterkerene dine har elendig strømforskyning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så meget -men nå humrer jeg litt for meg selv-

Det er -litt- artig hvordan du har gjort det kunststykket å få jordingen dårlig, også toppet det med en kondensator. Det blir som å steke pannekake i fiskeolje, for så å kappe det opp og sniffe det.

 

Men fra spøk til alvor - ta springfart og kast kondensatoren på havet, oppgrader ledningene (min 25mm2), bytt jordingspunkt til setebeltebolten, og gi tilslutt 6x9'ene til veldedighet eller lag kasse rundt de :) Og mens du alt har minimum 25mm2 liggende, så oppgraderer du også The big 3 (nei, jeg har ikke tenkt til å si nøyaktig hva det er, det er din jobb). Sørg for at alle ledningene du har er "unødvendig" store, også gjerne de til høyttalerne dine og ihvertfall til sub'en. Det beste tipset jeg har til ledningene, er å ALLTID sørge for at mest mulig at ledningen har kontakt med neste punkt (det være en kabelsko eller feste på forsterkeren), og godta aldri en halvveis jobb!

 

Men hvis du gir oss litt spesifikk info her, så kan vi sikkert guide deg trygt gjennom dette minefeltet av ledninger, kortslutninger og dynamostøy.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for alle forslag. Har nå prøvd med bedre jording, uten hell. Gått over alle kablene baki og koblet dem på nytt. Kan det rett og slett være at strømkabelen som går bak ikke er grov nok? Btw den lader på over 14 v. Så det er ikke noe der. Som sagt batteri nytt i fjor og dynamo for 2 år siden. Prøvde også med ekstra batteri baki uten hell..... Hva gjør jeg? Er kun høytalerne som forsvinner, subben spiller som bare det.

Endret av endljo

VW Golf 2 1,8 Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo da helt klart et problem med strøm, for du skal måle bortimot 14v på forsterkerene også. Har du testet å jorde i setebeltefestet? Pusset deg ned til rent metall og brukt kabelsko og skrudd skikkelig fast? Har du oppgradert kablene fra dynamo til batteri, chassie til batteri?

Regner med du har en forsterker til sub, og en til høyttalere, og at disse ikke er like.... den ene takler da lavere spenning enn den andre før den kutter ;)

Du skal være forsiktig med å spille med så lav spenning, for da kan du fort ødelegge noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår