Gå til innhold

Problem med motorgange på Golf Cab 88 mod.

Ranger emnet


MidnightClub

Anbefalte innlegg

Har du tips?

 

Golf cab 1988 mod. Motorkode JH

Motor går ikke på tomgang, og går ikke på egenhånd. Må holdes igang med gasspådrag og rusing ellers stopper den.

Høres ikke frisk ut da den putrer og fiser. Er ikke kjørbar da den kveles ved motstand

 

Har byttet Plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.

 

Kjente feil med motoren?

 

Glenn

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakuumslangene ser du, det er alle slanger som står i forbindelse med innsuget, veivhusventilasjon samt den tykke gummibelgen mellom bensinmengdefordeler og innsug. Sistnevnte kan morkne etter 20 år + i motorrommet ;)

 

For å sjekke/justere tenningen må du ha tenningslampe. For å sjekke registeret kan du lese her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse om når den sist ble byttet, så tenker det vil være lurt å være på den sikre sia.

 

Men nå har jeg brukt noen timer på nett og ser at det kan være maaange kilder til problemet jeg har på motoren. Trur det er K-jet injection system på JH motoren.

 

Kan ikke en eller annen bare si meg hva som er feil da :-P

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse om når den sist ble byttet, så tenker det vil være lurt å være på den sikre sia.

 

Men nå har jeg brukt noen timer på nett og ser at det kan være maaange kilder til problemet jeg har på motoren. Trur det er K-jet injection system på JH motoren.

 

Kan ikke en eller annen bare si meg hva som er feil da :-P

 

Sjekk om regreima står riktig først, om den gjør det er det ikke den som gjør at den ikke går på tomgang.

 

Men jeg har min femmer på at du har en vacumlekkasje, de orginale vakumslangene dine er 25 år gamle, og jeg har sett mye nyere som er sprø som kjeks...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår