Gå til innhold

Er det ikke lov å ha kniv i bilen?

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Leste en artikke p� Rb om resultatene fra politiets/tollvesenets stor kontroll ved Norges Varemasse. En av de punktene var:

-Politiet beslagla b�de kniv og k�lle.

 

Er det ikke lov � ha kniv i bilen?

Hvis nei. Om man blir stoppet med kniv i bilen, f�r man et forelegg?

 

Det er knivforbud i det offentelige rom i Norge, enkelt og greitt... Men dette er s� langt jeg forst�r en regel som er satt for � kunne reagere mot "verstingene"

 

s� jeg tror ikke det er noen problem med hverken en stanley eller morakniv i hanskerommet under en kontroll gitt, dersom du ikke blir sett p� som en aggressiv kriminell da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt forskjell på å ha en Mora kniv i hanskerommet/verktøysettet, eller en Kniv i bagasjen, fremfor en samekniv under setet(evt sammen med slåsshansken og balltreet).

 

Så mye rare mennesker det finnes i dette landet her i dag setter jeg pris på dette :-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. Ikke så dumt å ha en Mora kniv i bilen tilfelle man kjører på et dyr man burde avlive, tenker ikke da på en sparkende elg - mer på typen søtt lite ekorn som lider unødvendig. Jeg har problemer med å knekke nakken på en sprellende fugl, og vet ikke helt om kniv er bedre, men skader ikke å ha en liggende i hanskerommet tilfelle en hverdagshelt dukker opp og kan bistå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med øks til det i grunnen, ellers så er ofte det å kjøre over igjen en "human" måte å få det til å ta slutt, fremfor skremmende tidkrevende avlivningsforsøk med nakkeknekk, kniv eller stein, aller helst bør man ha ei rifle i bilen :respect:m'm:

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår