Gå til innhold

ombygging av opel kadett c

Ranger emnet


opel kadett c 2,4

Anbefalte innlegg

vist du er flink å modifisere så er jo en volvo240 bakakaling en sterk aksling (og få tak i sperrer til),pluss lage til festebjelker som erstatter stabstag som er der orginalt...en 1600 aksling fra kadettc passer rett på. manta a bygger litt lengre ut,men her må panhardstag festet byttes fra høgre til venstre fjærskål, ellers sveise på 1,6kadett stabstag eller lage til noe skjølv.

 

med en 2,4cih holder det med en vanlig opel aksling

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja akslingene pleier å være dyre desverre, med mindre du ikkje får tak i en billig en ,spørst hvem selgeren er.. har selv en manta a aksling liggendes med nye lagrer i + sandblåst og lakka som eg har vurdert å selge pga eg skulle egentlig ha på en 240 aksling men får se. ga selv 4000 for den, kjekt med slike ekstra deler også.

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nok ett billigere alternativ vist man er litt flink med modifisering, feks så tar du å kapper av fjærskålene dine fra 1,2 akslingen, bare flytter alt over.. på samme side og avstand som på 1,2 akslingen.. noen pleier å lage seg en jigg slik man får alt i perfekte mål.. så må du lage noen stag som erstatter momenthylsa som er skrudd oppe i karosseriet med f.eks 4kant jern og noe brakettgreier slik det er bevegelse opp og ned når akslingen beveger seg. stikkakslingene må du få omsveist til 4 bolts (4x100)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takker for svar.Åssen blir et med vekta når v8er motoren veger så mye mer og da blir jo bilen så mye tyngre foran men har det noe å si?Er det vanskelig å få godkjenne v8er i kadett c .Men er det vanskelig å ta ut 170hk av 2,4l og hvor mange hester klarer man å dra ut av en 2,4l?

Endret av opel kadett c 2,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur en cih motor veier meir en en rover v8..vertfall det eg har høyrt, her ser du girkasser og motor ,kassene ser en del mindre ut.

http://www.google.no/search?hl=no&cp=13&gs_id=1e&xhr=t&q=rover+v8+gearbox&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1600&bih=799&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=PfEJUOOLPKaC4gTY15G1Cg

 

http://www.v8wizard.com/Tremec_T5.php

 

på denne linken/tråden er en som driver med rover v8 i en kadett c.. her kan du se traversen på en feks.

 

http://www.cobraclub.com/forum/engine-tech-tips-questions/19773-rover-v8-transmission-3.html

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødelegg bilen med en Rover/Buick V8 a. Vær så snill:) Jeg ville ikke satt inn en CIH heller jeg, den er for tung og ødelegger balansen i bilen. Monter en Kadett GSI 16 V motor (C20XE) Litt fordelermekk og vanskelig å få tak i clutchus fra Rekord eller Manta 1,8, men det er uansett enklere og mange ggr bedre enn Rover motor

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg har tenkt på c20xe åsså kanskje det blir det.c20xe motorene er det ikke 150hk orginalt i de eller tar jeg feil.Må jeg ikke ha bunnpanne fra manta 1,8l og motor fester fra omega a eller noe sånt?Hvor mye koster en c20xe ?Åssen bakaksel kan jeg bruke 1,6l opel akselen eller må jeg ha noe som tåler mer?

Endret av opel kadett c 2,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår