Gå til innhold

Opel Rekord E2 2.2i Fusker/går vondt når varm!

Ranger emnet


KrissJF

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Rekord E2 2.2i som nå i det siste har begynt med og oppføre seg rart når den får driftstempratur:shake

 

Det som skjer er at når den har begynt og bli varm så begyner den og fuske og gå veldig vondt, og om jeg prøver og gasse på så putrer det bare og kanskje smeller i potta også. og hvis jeg bare lar den stå og gå på tomgang så går den bare vondere og vondere helt til den til slutt stopper.

 

Kanskje rart forklart men spør om dere ikke skjønte, Håper værtfall noen kan hjelpe meg! :D

 

NB! Har sjekket plugger og de så helt greie ut, og pluggledningene har jeg ohm'et og det var bare den ene ledningen som hadde høyere motstand en de andre men skal ikke tro det skal ha noe og si da den var der da jeg hentet bilen og, og da gikk bilen helt fint! :)

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt bensin filter.. Ikke helt sannsynlig at det er feilen, siden den funker greit naar den er kald. Men uansett bytt det!

Takk for svar! :)

 

Har tenkt på det, så spørs om jeg før gjøre det men rart at den bare oppfører seg sånn når den er varm sånn ca.

 

Er det noen andre ting som kan være årsaken da ? :)

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være noe så enkelt og greit som coilen?

Har en Senator A med innsprøytning, og det er jo omtrent samme greia. Der sitter det en sensor rett ved/på termostathuset som gir mer/mindre bensin etter temperaturen på motoren (tror det er samme sensoren som til temp-måleren i speedometeret). Kanskje den kan ha noe med saken å gjøre. Tror den koster rundt en hundrelapp:) Ellers ville jeg sjekket rotor og fordelerlokk. Hadde vært moro å høre om du finner ut av det:)

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår