Gå til innhold

W210 Stopper ved tomgang


Romlepung

Anbefalte innlegg

Typisk på denne årgang mercedes er Luftmasse måler. Første som ringer i bjella hos meg hvertfall, men har ikke vert borti problemet selv enda. Lykke til.

 

Informasjon om LMM her .

Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt

Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil

VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt)

Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt forsøket, men er bare når bilen har stått en stund på tomgang, eller ved kø-kjøring. Nå i varmen er det også når jeg stopper bilen og skal prøve og starte den igjen etter 2 minutter, virker som om det blir for varmt.

 

Er det en føler på bilen som gjør at vifta skal starte etter at motoren er stoppa hvis det blir for varmt i motorrommet?

Golf II 1,8 Turbo

Corrado 1,8 Turbo

W210 280 4-matic

W124 300te 4-matic

W123 200te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en termostat som skal sørge for å åpne en ventil som gjør at vannet sirkulerer gjennom radiatoren, men om denne starter vifta også vet jeg ikke. Men se på temperaturmåleren din. Driftstemperatur skal være litt over 80 grader. (mener termostaten slår inn på 86 grader, uten å kunne bekrefte det...)

Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt

Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil

VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt)

Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli sent kjenner jeg. Har ingen tro på at det starter noen vifte etter at motoren er død.. Men når motoren er i gang, gjelder forrige post...

Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt

Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil

VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt)

Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente på den nederste slangen når bilen stoppa, og den var vesentlig lavere temperatur, så bestilte ny termostat i dag. Så får se om dette hjelper :)

 

Vist du tenker å gjøre feilsøk ved å bytte deler, kan du likeså godt begynne med L5(veivakselføler), L5 er kjent for å ha feil ved visse temp. områder. Å bytte termostat hjelper nok ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår