Gå til innhold

Hjullager som blir ødelagt på kort tid!

Ranger emnet


Uno_Racing

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Modeo 2001 for litt siden. Da jeg kjøpte den var det et ødelagt hjullager(høyre foran) fra før som selger opplyste om. Etter kjøpet ble den kjørt til verksted som skiftet dette. Etter drøyt 14 dager kom nok en ulyd fra samme sted da jeg kjøpte bilen.

Leverte den på et annet verksted hvor de skiftet diverse andre deler, samtidig som de så på ulyden som hadde dukket opp. Det viste seg at hjullageret var ødelagt igjen.

 

Leverte den dermed på verkstedet hvor det først ble skiftet og krevde å få dette på reklamasjon. Uten at de hadde sett det på forhånd sa de ja til dette. Jeg ble oppringt hvor de sa at nav'et var ganske slitt og at dette var årsaken til at hjullageret var ødelagt. Satte de på nytt hjullager uten å skifte nav da, ville det bli ødelagt på kort tid igjen. De krevde kun pengene for nav'et som det kostet, men jobben skulle jeg få dekket. Spurte hvorfor de ikke oppdaget dette da de skiftet det første gang, men de hevdet at det var vanskelig å se dette da. Da de skiftet det den andre gangen oppdaget de det derimot. De sa at nav'et var årsaken til at hjullageret røyk, og at det ville fortsette å ryke dersom det ikke ble skiftet. Kan hende at det er fabrikasjonsfeil eller at de har presset det på feil, men føler det er litt vanskelig å tro det i dette tilfellet:p

 

Dette ble skiftet for nøyaktig 1(!) uke siden sammen med nav'et, men nå har ulyden dukket opp igjen på samme side.

Kan det være andre årsaker til at dette går? Dette er 2.gang på en måned at det går og dette var ødelagt da jeg kjøpte bilen også. Har prøvd å forhørt meg med andre om hva annet det kan være, men de sier at verksted som holder på med slikt til daglig bør kunne se dette uten noen problemer. Blir bare litt irritert for det blir vanskelig å ha en bil som må på verksted for 3 gang på en liten måned for det samme problemet.

 

Noen som vet om andre årsaker til at dette oppstår? Og kan verkstedet bli belastet for dette? Er ikke så lysten på å betale for arbeid og deler som de eventuelt burde ha blitt skiftet som de ikke har nevnt til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmontering av lager. Eller så er det ikke lageret som er feilkilden men kanskje drivakselen.

 

Fikk sjekket drivakselen på et annet verksted for det måtte kanskje skiftes, men det var i orden og ikke noe feil med det sa dem. Drivleddet derimot måtte skiftes, men det hadde ingen effekt på hjullageret. Drivakselmansjetten er defekt, men kan denne ha noe med det å gjøre? Det virker som at de har presset på dette feil(feilmontering som du sier) for jeg kan ikke se noen annen årsak:/ Håper selvsagt på dette for da får jeg jo dette dekt av de som monterte det, men virker så rart i og med at de ikke så nav'et forrige gang. Da begynner jeg å lure på om det er andre ting som de har oversett som kan medvirke at det går SÅ raskt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjekket drivakselen på et annet verksted for det måtte kanskje skiftes, men det var i orden og ikke noe feil med det sa dem. Drivleddet derimot måtte skiftes, men det hadde ingen effekt på hjullageret. Drivakselmansjetten er defekt, men kan denne ha noe med det å gjøre? Det virker som at de har presset på dette feil(feilmontering som du sier) for jeg kan ikke se noen annen årsak:/ Håper selvsagt på dette for da får jeg jo dette dekt av de som monterte det, men virker så rart i og med at de ikke så nav'et forrige gang. Da begynner jeg å lure på om det er andre ting som de har oversett som kan medvirke at det går SÅ raskt..

 

Har du et defekt drivledd på samme side som hjullageret ble skiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et defekt drivledd på samme side som hjullageret ble skiftet?

 

Sist gang den var på verksted ble nav, ytre drivledd og hjullager skiftet. Det ytre drivleddet var dårlig satt på plass av noen andre sa verkstedet og at det måtte skiftes innen et par måneder. Dette ble skiftet sammen med nav'et og hjullageret sist gang på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår