Gå til innhold

Sveise bladfjærer.

Ranger emnet


Skybert

Anbefalte innlegg

Begge bladfjærene er knekt bak(høgre og venstre), og jeg ser det bare er en "blad" som er ødelagt, så planen min er viss jeg får bladene i fra hverandre, at lager jeg noen skikkelige sveisefuger, og fyller i med skikkelig elektrode sveis. Deretter sliper jeg ned slik at det nesten ikke er synlig at det er sveist der og legger grunning så tectyl på.

 

Så kommer spørsmålene mine:

Kommer dette gjennom etterkontrollen? og holder det ca like mye som orginal fjær?

 

Takker for alle innspill :)

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva fjørene koster veit ikke eg , kan heller ikke finne et svar når du ikke sier bilmerke modell og sånn :P men vil sterkt fraråde å sveise bladfjører da dei er laga for å flexe , og mye av den egenskapen forsvinner viss du driver og sveise på de, og så ryker nokk ei lita stunn enderpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov � gj�re det :)

 

Jeg er ingen ekspert, og har ikke alle svar. Men praktisk s� funker det helt sikkert � sveise det. Men bladet/materialet er slitt - det er jo derfor fj�ra knakk. Den er mer slitt jo n�rmere du kommer der den knakk. Jeg tror at n�r du lager en god dobbel v-fuge p� hver side og mater p� s� blir det varmt, og da begynner det � sprekke opp. Det er helt sikkert sveisbart, men materialet er s� slitt av n�r du tilf�rer varme s� vil materialet bevege seg og sprekke opp/sprekke opp enda mer. Alts� dette ville ikke fungere i lengden. For alt du vet kan det v�re det ryker ved f�rste humpel.

 

Det er bare et svar p� om det ville fungere. Jeg tror ikke det ville fungert, og det er dessuten ikke lov, og kan v�re farlig.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ordna det nå, siden det var blad nummer 2 fra toppen som var gåen, tok jeg å demonterte alle fra hverandre, også hadde jeg noen ekstra til nett samme bil, der nummer 2 og var knekt. Da tok jeg nummer 1 fra toppen, og fikk tilpassa den til å bli nummer to på de fjærene som jeg nå bruker :)

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov � gj�re det :)

 

Jeg er ingen ekspert, og har ikke alle svar. Men praktisk s� funker det helt sikkert � sveise det. Men bladet/materialet er slitt - det er jo derfor fj�ra knakk. Den er mer slitt jo n�rmere du kommer der den knakk. Jeg tror at n�r du lager en god dobbel v-fuge p� hver side og mater p� s� blir det varmt, og da begynner det � sprekke opp. Det er helt sikkert sveisbart, men materialet er s� slitt av n�r du tilf�rer varme s� vil materialet bevege seg og sprekke opp/sprekke opp enda mer. Alts� dette ville ikke fungere i lengden. For alt du vet kan det v�re det ryker ved f�rste humpel.

 

Det er bare et svar p� om det ville fungere. Jeg tror ikke det ville fungert, og det er dessuten ikke lov, og kan v�re farlig.

 

 

Hvordan kan du mene at det er farligere å prøve å sveise de selv, enn at han skal kjøre runt med to knekte?

 

Hadde man slipt til skikkelig så man fikk god fuge hadde det ikke vært noe problem å fått de til og holde om de var sveist med TIG. Og varmen burde heller ikke være noe problem, du sveiser i mange omganger.

 

Såklart er det bedre å kjøpe nye.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du mene at det er farligere å prøve å sveise de selv, enn at han skal kjøre runt med to knekte?

 

Hadde man slipt til skikkelig så man fikk god fuge hadde det ikke vært noe problem å fått de til og holde om de var sveist med TIG. Og varmen burde heller ikke være noe problem, du sveiser i mange omganger.

 

Såklart er det bedre å kjøpe nye.

Jeg rådet han aldri til å kjøre med knekt fjær. Beklager hvis det virket slik. Jeg kommenterte bare det å sveise det. Jeg sier ikke at jeg har rett, men jeg er overbevist om at om man å prøver å sveise sånne ting så ryker det på siden av sveisen. Materialet er trettet - det er derfor det knakk.

 

Men for all del, prøver ikke å diskutere med deg og si at du tar feil. Dette er bare min mening :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår