Gå til innhold

Problemer med startmotoren (x20xev). Hører bare et "klikk"

Ranger emnet


Vectraline

Anbefalte innlegg

Får ikke startet bilen.. Pluggene er god, coilen, tennkablene og batteriet. Når jeg vrir om nøkkelen sier det bare klikk, og startmotoren prøver ikke å dra rundt engang..

 

Noen som vet hvordan jeg kan feilsøke det? Eventuellt reparere eller trikse litt med startmotoren?

 

Har hørt om et hammertriks? Hva er det?

 

Og hvor i alle dager sitter startmotoren på en vectra 2liter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innslaget på starteren som er utslitt, er ikke så mye og få gjort med det om du ikke har god kunnskap om overhaling av starter. Starteren på girkassa, husker ikke akkurat hvor.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lettere å skifte den om du får den på en bukk for den sitter ganske langt nedpå når jeg tenker meg om. Har samme motor selv bare at den står en annen veg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp bilen, å sett den på solide støtter. Krabb under å se opp. Starteren sitter skrudd fast i flensen mellom motor og gear, med 3 skruer. 2 fra høyre, og 1 fra venstre. Husk å koble fra batteriet før du begynner ;) Burde ikke ta mer enn en liten halvtime å få pella den av :) Du finner sikkert en bra sterter på et huggeri, for ca 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår