Jump to content

Plutselig motorstopp på Audi A6 2.5 TDI

Rate this topic

Jegern78
 Share

Recommended Posts

Hei, æ har en 98 mod Audi A6 2.5 TDI Quattro. Bilen stoppet plutselig under kjøring, i slakk motbakke. fikk kjapt konstantert at diesel filter var tomt ,samt røret bak til tanken . Med halv tank på målern... målte strøm i sikkring, fant ut at det ikke var strøm i sikkring, å bak ved pumpa. Byttet ut pumpa i tanken, som senere viste seg å være ei pumpe som kun flytter diesel i div kammer i tanken så bilen har diesel å ta av.

fikk tak i diesel rele og motorstyrings rele, nå får jeg strøm på sikkring under kjærning av motor mellom 9 og 12 v.. men dieseln vil ikke komme fram til filter..

har prøvd å koble på diesel direkte til hovedpumpa, og den suger,med litt forskjellig diesel mengde som kommer ut på dysene. men starter ikke. skal få sjekket timinga på pumpa om den har hoppet over på regreima idag

tok registerreim bytte i fjorhøst..

alt tipper i mot at dieselpumpa foran har tatt kveld eller er jeg på villspor...

Noen som har vært borti dette før??

all hjelp er god hjelp =)

• 2 weeks later...
  • 5 months later...
Da ble det bestillt ny dieselpumpe 22 mai, så er det bare å vente...

Hvordan gikk dette? Du var vel ikke tilfeldigvis tom for diesel i dieseltanken også når du dreiv å lufta, selv om måleren din viste halv tank? :P

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

• 2 months later...
Kan også være kamakslene som er gåene.

Hvorfor i all vide verden skulle kamakslene forårsake tomt dieselfilter og motorstopp? Når kammene slites ned, så ramler vippearmene av en etter en, og du merker gradvis at motoren går styggere og styggere, og til slutt gir seg.

Har du lest ut feilkoder som påpeker dieselpumpe?

Når pumpa i tanken ikke pumper så stopper bilen under halv tank. Fyll opp tanken, luft systemet og fyr i gang.

• 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Askulf
      Hei,
      Jeg har hatt nokså kul motorlyd siste halvåret, men nå har eksosrøret knekt like bak fleksi-røret så det er på tide med reparasjon.
      A6 C5 2003 1.8tq. Mener motorkoden er awt.
      Jeg tenkte først å kappe på begge sider av fleksirøret og kjøpe et skjøte-fleksirør på Biltema til et par hundringser, pluss klammer for å skru fast. Men de hadde ikke dimensjonen, jeg mente jeg målte mitt til 54mm diameter. Jeg sveiser ikke, så da måtte jeg satt inn bilen på verksted evt.
      Jeg ser at BS bildeler har hele røret til en liten tusenlapp Eksosrør, Foran så vurderer derfor å gå for dette. 
      Hva tror dere om planen? Innspill eller tips mottas med takk!
    • By Askulf
      Hei, har en 2003 A6 1.8tq.
      Har ulyd og slark i venstre forhjul. Lurer på om det er en overkommelig jobb å skifte hjullager? Har mulighet for å låne verksted med hydraulisk presse, men kunne godt tenkt meg å skrudd hjemme. Har også slitte skiver, så bytter nok bremser i samme slengen. Er det andre ting jeg må tenke på, som det lønner seg å ta samtidig? Lurer også på billige kvalitetsdeler, noen tips?
    • By KFD
      Har en Audi A6 2008 Avant med fabrikkmontert innfellbart hengerfeste.

Har fungert fint, men nå lyser varsellampen at festet ikke er felt inn 100% selvom det mekanisk er helt likt som før.

Trykker vridningsbryteren lett ned slutter varselet, det kan derfor virke som det er en stålvaier eller lignende som må strammes.

Noen som har hatt et lignende problem og finnes det en quickfix?

Mvh Kristian
    • By ???
      Hvordan vil en 2,4 V6 bensin oppføre seg om det er en eller to tenner feil påsatt registerreim på den ene siden?

• By Chris88
      Hei alle sammen!
      Bremselysene på bilen fungerer ikke. Jeg startet med og sjekke pærene på begge sider bak, sikring og til sist bytta bremselysbryter(orginal) uten hell. Så nå lurer jeg på om det er el-feil.

vet noen om f.eks defekt topplampe(bremselyset i toppen) kan stoppe alle bremselysene fra og fungere?
      Har noen et forslag om hva det kan være?

Tusen takk for evt. svar!
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy