Gå til innhold

Forgassermotor som plutselig ikke vil gå på tomgang eller starte.

Ranger emnet


nicoloco

Anbefalte innlegg

Hei.

Går rett på sak. 1996(?) Toyota Hiace, den med giring på rattstammen :)

Russebil. Enough said.

 

Etter å ha stått på tomgang problemfritt i lengere tid begynte den plutselig å fuske fælt på tomgang etter å ha stått og gått i et par timer. En jeg har snakket med sier den kanskje har fått for mye bensin på tomgang og har "gått sur".

Er ikke ute etter noen mirakelløsning basert på det veldig dårlig beskrevne problemet, men er det noen som har noen tips til hva jeg kan sjekke?

 

Den går helt fint så snart du har trillet den i gang og du ikke går under rundt 2000 o/min, men det er jo selvsagt ikke optimalt å ha en russebil som ikke kan stå og gå.

 

Noen som kan bidra? Vanskeligere å forklare problemet enn jeg trodde :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1996 er vel noe tvilsomt hvis det er forgasser. 1986 kanskje...

 

Forgassermotorer liker ikke tomgang over lengre tid, sånn er det bare.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1996 er vel noe tvilsomt hvis det er forgasser. 1986 kanskje...

 

Forgassermotorer liker ikke tomgang over lengre tid, sånn er det bare.

 

Den med rattsleiv forsvat vel i 89 ellerno, så noen 96 modell er det neppe... men nok om det...

 

starter den ikke om du holder gassen helt i bunnen mens du kinner heller, ikke pumpe, bare hold pedalen i gulvet.

 

ellers er et lite tips at endel gamle forgassermotorer har en solenoid(magnetventil) i forgasseren, om den ikke åpner vil ikke bilen gå lavt turtall., eller at choken ligger helt på, og motoren surner ned... begge deler ser du fort om du plukker av røret som går inn på gasseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å sjekk plugger du, er de sotede å jævlige kan du skifte eller rense dem, gjentar problemet seg kan du vurdere å få tatt en sjekk av forgasseren.

 

Toyota er flinke på å gjøre mye faenskap ut av forgassere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår