Gå til innhold

Tips til kjøp av poleringsmaskin!

Ranger emnet


cigaro

Anbefalte innlegg

Hallais!!

Har drevet sånn smått med vask/polering tidligere, men har nå tenkt å gå til innkjøp av en billig poleringsmaskin.

Budsjettet er litt trangt, så det blir ikke av den dyreste sorten.

Var inne på biltema, og da fant jeg denne: http://biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin-1200-W-17080/

Tenkte å prøve den sammens med Meguiars step 3.

Denne koster 500,- Noen som har erfaringer med denne?

Er det lettvint å kjøpe forskjellige pads til den?

Skal først polere en gammel honda, stygg og dårlig i lakken, men ska prøve meg frem med maskin, for så å polere min litt nyere bil, som er - og skal forbli helt strøken i lakken.

 

 

På forhånd, Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å svare så omfattende nå, skal avgårde... Men jeg vil hvertfall anbefale deg å kjøpe en annen maskin, f.eks Einhell fra BilXtra. Det var den jeg startet med, og er en helt topp nybegynnermaskin. Å kjøpe pads er like lett som å kjøpe hva som helst annet, det er mange forskjellige varianter å velge mellom. Ta gjerne en titt her, der finner du en liten oversikt over de mest brukte padsa og poleringsmidlene til maskin :) Og som jeg alltid anbefaler, sjekk ut Detailers Club Norway. Der er det mye å lære.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt å fått tak i en Makita jeg da :) Brukte det i et par år, å er utroli holdbare maskiner som er enkle og finne en fin rytme med..

 

Så ville jeg fått tak i en god Pad til maskinen, helst med beskytter på så du ikke skulle være uheldig å ripe opp plastikk lister el. hvis du kommer borti :)

 

Lykke til poleringa! :D

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

F&%N, glemte helt av tråden her jeg.

Men, har nå kjøpt ny bil, har derfor tenkt å polere opp gammelbilen først, for der har det ikke noe å si om jeg ødelegger lakken.

Maskina fra einhell, er det http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/polermaskin/slipe-og-polermaskin-bpps-1100-e/ denne du mener?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en sånn 2-hodet DA maskin fra clas ohlson, sikkert den samme som biltema sin maskin,bare med ett annet merke på.

Bruker den og meguiars 3 step produkter. Maskinen kosta 299,- på tilbud og produktene kostet vel 150kr x 3 på bilxtra.

Resultatet blir veldig bra, blank og fin i lakken. Jeg polerer ganske ofte og er fornøyd med den kombo`n.

 

Så den kombo`n anbefales hvis du vil ha ett bra resultat for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkrensen i step 3 til Megs er berre kjemisk rens. Den har ikkje slipemidler i seg. Den tar ikkje riper, men berre skjuler dei. (+ at den tar vekk all dritten i ripene)

Da ville eg heller kjøpt Megs UC (ultimate compound) Den er beregna til DA maskin og den har slipemidler i seg so den tar ripene.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!! :)

Tror jeg venter litt med å kjøpe poleringsmaskin, skal prøve meg litt for hånd først.

Har ordnet meg " handleliste ", sett litt på anbefalinger herifra, og dcn.

 

Meguiars NXT gen wash

Vaskehanske

Watermagnet

Har noe rens på jobb til felger

ArmorAll tire foam

Meguiars Quik Clay kit

Meguiars ScratchX

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner

Meguiars Deep Crystal Polish

Meguiars NXT generatin tech WAX

 

Ble bare meguiars produkt dette, liker å holde meg til 1stk produkt, fant flere guider som omfattet mgs midler, så begynner med dette.

Har også tenkt å handle alt av midler/utstyr hos bilxtra.

Hvis noen har innspill/anbefalinger til andre midler ( både mgs og andre ), så rop ut!! :)

Trenger også en anbefaling til innvendig rens - har delskinnseter, skinnet trenger ny glans, og stoffet er skittent.

 

Bilen som skal shines er forøvrig helsort:

forumlexus.png

(tatt med dårlig kamera, den er ikke så blank i virkeligheten)

 

Takker og bukker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder skinn, so er Swissvax settet kjempebra! http://www.swissvax.no/forsideprodukter/art-354-swissvax-leather-care-kit

Eg veit ikkje kva bilxtra har, men hugs at du bør ha ein børste for å rense skinnet.

 

Til stoff er Green Clean kjempebra. http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_88&products_id=692

Bilxtra har sikkert produktet til Meguiar´s. Det skal ikkje blandes ut, so det varer ikkje so lenge. Er greit med ein børste her og. Neglebørste kan kanskje brukes, men kan ha litt stive børster, so vær forsiktig! Ellers kan du berre spraye på og bruke ei gammel t-skjorte eller håndkle. Må da sikkert rense i fleire omganger.

 

På visse plasser kan ein og leige rensemaskiner. det er jo ein grei muligheit for å rengjøre stoff.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvorfor bruke masse penger på bilshampoer,foam,felgrens osv.....

Kjøper du deg en flaske med silikonfjerner (noe som blir brukt på lakkverksteder) så har du alt du trenger;)

Mange som påstår at silikonfjerner ikke gjør bilen ren før polering,men da er det ingen biler som er ren i lakken før de lakkeres heller da!

Silikonfjerneren tar alt som er kjemisk (asfalt) og en bøtte med rent vann tar alt som er biologisk (kvae,innsekter).

 

Så ser ikke poenget med alle de vaskeproduktene.

Jeg vasker ikke bilen min med microfiber vaskehanske,men med god gammeldags svamp.Det setter seg like mye drit i en microfiber vaskehanske,som i en svamp.Det er min mening,og jeg har holdt på med bilpleie en god stund.

 

Det spiller jo ingen rolle om du får noen vaskestriper før en poleringsjobb....de skal jo uansett poleres bort;)

 

Når bilen er ferdig polert,vokset og lakkforseglet,så skal det ikke være nødvendig og vaske bilen noe særlig med svamp,hvis man vasker den med gjevne mellomrom.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår