Gå til innhold

Motorhester vs Hjulhester

Ranger emnet


Homes

Anbefalte innlegg

Med fare for å virke svært grønn lurer jeg allikevel på en ting.

Man sier jo som regel at en bil har et visst tap i drivverket og at effekten i motor ikke er den samme på navene.

 

Og med det lurer jeg på, hvor blir det av energien?

Hvis rotasjonsbevegelsen ikke slurer bort et sted så hva kommer det av at effekt forsvinner?

 

Hvorfor har f.eks quattro så mye som 25% "tap" (er ikke bombesikker på det tallet)

 

Og forresten, "Bhp" "brake horsepower", er det fra navene eller fra svinghjul?

 

Setter pris på alle forklaringer:)

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår