Gå til innhold

Småriper, hvordan reparere?

Ranger emnet


sabas91

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært litt uheldig og fått noen riper på parkeringsplasser rundt over.

 

Vasket bilen her om dagen da jeg plutselig oppdaget disse.

 

Så jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg best kan reparere skadene.

 

Har lest litt rundt men mangler selv erfaring til å avgjøre om jeg kun trenger litt rubbing og polering eller om jeg må lakkere eller bruke sånn liten penn som jeg har hørt noen rykter om.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har ingen erfaring med sånn pen men har hørt både gode rykter og dårlige:) håpe noen her inne har prøvd som kanskje kan svare!!

 

det som gjelder er jo da om du clayer bilen :) ikke bare rundt ripa eller det velger du jo selv men greit og ta alt når man først skal gjøre det!

 

så tar du lakkrens på hele bilen og til slutt polerer du, da forsvinner faktisk ganske mange riper!

lite triks er og ta tommel neglen over ripa, kjenner du den? da vill den sansynelig vis ikke forsvinne helt under lakkrensen - polishen men det hjelper MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Koster deg ikk mye og prøve å ribbe litt i det, helst med maskin, men dersom du mangler produkter til dette kan det lønne seg og bruke negletrikset som nevnt over her og kjenne hvor dypt det sitter, er det gått igjennom klarlakk er det nok bedre og gi panelet en runde lakk, men om ikke er det kun opp til deg selv og vurdere om hvor bra du vil det skal bli, en runde med rubbing, vil helt klart dempe stripen betraktelig, kansje fjerne det helt alt etter hvor dypt det sitter, mens en lakkering vil gi deg "ny" dør look, men det vil koste deg en smule mer:) har du rubbing liggende og en masking, ville jeg prøvd det først og sett om det forsvant;)

NoFear565

 

-Opel vectra B 2.0 1996

-Mercedes E-260 2,6 1988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår