Gå til innhold

Montering av LED lys

Ranger emnet


Olelegran

Anbefalte innlegg

Hei. Mulig jeg poster dette på feil plass, men men.

 

Har bestilt meg slike led daylight kjørelys, som skal monteres som grøftelys.

Noen forslag til oppkobling som er enkle?

Tenkte å legge en bryter inn i bilen så jeg kan styre når de skal slåes på/av uavhengi av hovedlysene.

Planen var å legge en kabel fra + på bryteren ned til + på batteriet med sikring på, vidre derfra til + ledningene på LED lysene.

De to minusene på LED's går sammen opp til batteriet og vidre til - på bryteren.

 

Kom med rettelser og/eller enklere måter å gjøre det på, da jeg er fullstendig blank på derre fronten.

Til alle de som kommer med svar eller innspill - Takk!

 

- Ole Legran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi begynner enkelt.

hvilket merke og modell kjører mr Ole?

Har du sett i fronten om du har noen ledninger til overs i nærheten av der grøftelys sitter?

Stort sett kan du dra på huggeren, og kjøpe lysbryter for samme bilmodell,som din, som har grøftelys.

(dersom du mangler bryter med denne funksjonen)

Oftest er ledningsnettet likt, og man bare kobler til "ekstrautstyr" til det eksisterende.

 

Skal du strekke hele ledningsnettet selv: ledning fra batteri/egnet sted

(går som regel et par fete kabler til sikringsboks nede til høyre for rattet)

Sikring så nære som mulig koblingspunkt, altså der du henter pluss.

Så er det ledning til bryteren, og fram til lysene.

Så kan du spare deg for å tre minus tilbake, denne kjører du bare til nærmeste gode jordingspunkt :)

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår