Gå til innhold

Teigen; Rallemekks opel kadett 68mod

Ranger emnet


Teigen

Anbefalte innlegg

Hei, her kommer en liten tråd om førstegangsbilen min. Kjøpte den av en gammal nabo som sa det var 68mod. Fant ut i våres at jeg var blitt lurt, men men..

 

Denna har jeg store planer for. Her skal alt bli bra!

 

Dette er like etter jeg kjøpte den. satt i en grei 2,2i motor som jeg bytta ut med orginla 1200cc motor da jeg ikke skjønte noe av det innsugsgreiene. Tok en liten tur opp til Tom-Dysa som kjapt skrudde ut "20" hester hehe alacocaina

 

Her er første bilde fra en god del senking + nye stålfelger

PC046151.jpg

 

More to come!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikke fornøyd med senkinga, så monterte bak fjærer fra dihatsu yrv. Siden det bare var to så kappa jeg dem i to.. 2 + 2 = 4 hehehehehe

 

Sjekk ut løktene foresten.. kjøpte dem på marken for en billig penge :D:D:D:D

 

25355_381504546780_554056780_4343116_4452411_n.jpg

Endret av Teigen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rimelig snyg ut med YRV fjærene fra Daihatsu, hvor i så fall kan jeg kjøpe?

Tenkte å senke Kadetten min jeg og, liker ikke at BMW'n borti gata tar nedi dumpene og ikke jeg!

 

Har et lite prosjekt om å få en 426 HEMI nedi der:P Liker bigblock pådraget :soldiersf

Endret av Teig1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt meg 100hk lyskgasskitt og forsterka rådelager :D her gjelder det å justere tenninga ordentlig. noen tipps på grader på fordelern? Har også ordna meg nye bremser pga den nye effekten.. WHOP WOOOPPP

 

Kobler lystgassen slik at det blir krets (berøring) når gassen er i bånn! hehe flat peddal! sladdes whoooop maaap maaap pang!

 

post-17864-13804854172557_thumb.jpg

post-17864-13804854172702_thumb.jpg

post-17864-13804854172311_thumb.jpg

post-17864-13804854172432_thumb.jpg

post-17864-1380485417264_thumb.jpg

Endret av Teigen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, må si dette blir bra. Sinnsykt rått da :D

 

Har fått senka kadetten, kjøpte senke kitt og kappa av på det hehe, så nå ligger bilen på akselen :D :D

Ikke like god komfort men er i hvertfall lavere enn BMW'n til naboen!!

Hvor kjøpte du nos kittet??

 

Bra du tok en upgrade på bremsane og, har hørt at det er lurt når man får mer HK i motor pga akselerasjon vs nedbremsing

 

har forsåvidt gjort klart motorrommet til å senke 426 kubikktommer ned i kadetten nå!!!!

 

Legger ved et bilde av motoren, har gjort litt med den da, nye stempler, ventiler og veiv siden den forrige Veiva hadde knekt da det var kommet vann i underdelen og fryst[ATTACH]30548[/ATTACH]

post-63267-13804854172878_thumb.jpg

Endret av Teig1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det skjedde med meg en gang også. glemte helt å fyre i garasjen, og siden jeg sparer penger på og ikke bruke frostveske så blei det motorbytte gitt hehe! Lystgassen kjøpte jeg fra en kinesisk lignende ebay.. ser jo ganske likt ut som orginalt kitt tror jeg. Om det er dårlig med fjæring bak så bare drill hull i stoppergummien mellom akselen og karosseri så den flexer litt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal se om jeg får av stoppergummien og får senterborra noen hull i midten og et vannrett så den kan bøye seg i det minste noe så man ikke får forskyvninger i ryggraden og knekt haleben når bilen står nedi :D I tillegg sitter det no bøtteseter i som ikke akkurat er så jævlig fjærende i seg selv heller. haha blei vel litt dyrere med motorswap enn frostvæske? :D hehe

 

Jeg fant et kit for noen dager siden på ebay og i dag morges/natt fikk jeg sveisa inn no fester og satt inn no trykmålere. vurderer å sette en Nitrous Purge launch inn i tuten, da kan jeg signalisere når det blir skikkelig eksplosjoner i sylindrane!! :D :D :D

[ATTACH]30696[/ATTACH]

 

Kjenner en som fikk sveisa v8'blokka si etter frostsprekk med pinneapparat, blei bra nå så det ut som hehe

er forresten bensin, har kjøpt inn 2 stk Aeromotive a1000 pumper, skal vel bli no trøkk ja :D :drive2

 

har også kjøpt ei bigblock til fra en gammal cummings diesel, så kan jeg lage et bord som de hadde på Topgear før, hehe tror ikke kona liker da hehe

post-63267-13804854180124_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kømmins-bord! hehe. fylle opp sylinderane med vann og ha gullfisk oppi da:D:D:D Ser du har montert batteri baki, det er ba. får jamna ut vekta fra vri8ern litt!

 

Lite opel her om dagen, prøver meg litt på retting av sparken til nabofrua. retter opp meiene så den skal gli rett i nedoverbakkane mot prix'en til vintern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kømmins-bord! hehe. fylle opp sylinderane med vann og ha gullfisk oppi da:D:D:D Ser du har montert batteri baki, det er ba. får jamna ut vekta fra vri8ern litt!

 

Lite opel her om dagen, prøver meg litt på retting av sparken til nabofrua. retter opp meiene så den skal gli rett i nedoverbakkane mot prix'en til vintern

 

hehe, kanskje det blir gullfisk nedi der ja, hehe.

Kjenner en som er veldig opptatt av carbon, så han lagde karbonmeier etter at de originale forsvant på den 17 syreduppinga.

Brente litt dekk med en kompis her om dagen[ATTACH]30826[/ATTACH]

 

 

Var litt surt for trodde jeg hadde billig-dekk på men så viste det seg å være de nye Toyo R888 dekka jeg akkurat kjøpte :/ faen ass

post-63267-13804854186124_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår