Gå til innhold

Sorvik's Chrysler neon tråd/Prosjekt

Ranger emnet


Hvilken av DeModa felgene? (Nederst Side 1)  

12 stemmer

  1. 1. Hvilken av DeModa felgene? (Nederst Side 1)

    • V1 Matte Black
    • V1 Titanium Charcoal
    • V2 Matte Black m/ Chrome


Anbefalte innlegg

Den 14 kammen bør du ha en Mopar Performance PCM, eller en DOHC PCM, om du skal utnytte den fult ut. 14 kammen har jo virkningsgrad opp til 7200 O/min. Funker fint med orginal pcm også, men trenger en del support for å utnytte den.

 

Har kjøpt Mopar PCM'n, den ligger imellom innsuget i det nederste bilde over deler jeg har kjøpt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal fjerne alle emblemer, men skal fikse alt som er av feil på den først ;) Vet du om de bremserørene som er i motorrommet er kobber eller aluminium?

Takk for tips :) Skal se om jeg skal skifte vannpumpa, termostat etc.. tempen er vertfall helt perfekt akkurat nå ;)

 

mener det var i aluminium, men i stratusen brukte jeg kobber rør og det var lettere å bøye :)

 

vannpumpa koster ikke så mye, og er litt jobb å skifte den seinere -skal du få flere gamper ut av motoren bør du skifte den så den ikke går varm pga svak/slitt vannpumpe.... :) radiatorlokk har tendens til å bli dårlig etter tid -se i stratus trådene -men den neon vi hadde en gang gikk varm/kokte over etter ca 30 min kjøring når vi skulle kjøpe den -byttet lokket og fungerte bra siden... :)

 

helt sorte felger blir for kjedelig... BØR ha krom kanter for å brytte -helt sort (eller de andre) ser fint ut bare på nær... omvendt enn: "fint på lang, men langt fra fint...." blir uansett bra dette :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det var i aluminium, men i stratusen brukte jeg kobber rør og det var lettere å bøye :)

 

vannpumpa koster ikke så mye, og er litt jobb å skifte den seinere -skal du få flere gamper ut av motoren bør du skifte den så den ikke går varm pga svak/slitt vannpumpe.... :) radiatorlokk har tendens til å bli dårlig etter tid -se i stratus trådene -men den neon vi hadde en gang gikk varm/kokte over etter ca 30 min kjøring når vi skulle kjøpe den -byttet lokket og fungerte bra siden... :)

 

helt sorte felger blir for kjedelig... BØR ha krom kanter for å brytte -helt sort (eller de andre) ser fint ut bare på nær... omvendt enn: "fint på lang, men langt fra fint...." blir uansett bra dette :)

 

Er kanskje letter å bytte ut når jeg skal sette på ny topp ja.. vis får se hvordan det blir :P

 

Ang. felgvalg så har jeg funnet noen nye også :jerkoff:

XXR 527:

XXR-527-chromium_lg_super.jpg

Her er de på en skikkelig neon/SRT 4!:

ANGRM.jpg

 

Har funnet ut at disse ikke passer..

Endret av Sorvik94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en update!

Istedet for å bruke masse penger på nye bremseskjold så bestemte jeg meg for å fikse de gamle.. eller så godt det kunne fikses..

Bilde:

DSC_0359.jpg

Å som dere sikkert så, så har jeg lakkert div saker! :D Begynner å se bra ut, har og byttet ut det bremserøret som var rustet, og satt på coilovers fram! :partyon: Trenger bare en sånn slange som går fra påfyllingsrøret til bensintanken nå så er det bare å montere alt å sette den på bakken! :thumb

Litt flere bilder:

Coilovers fram:

DSC_0358.jpg

Lakkert caliperfestene: (kommer sikkert bedre bilde!)

DSC_0357.jpg

Chrysler <3

DSC_0360.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo veldig bra, men noe som ikke er så bra, er at du kjøpte den PCM'en fra Bjørne. Den skulle jo jeg hatt :(

Men, men når man er så treg i nøtta som meg, så går det som det går.

Han har et karbonpanser jeg liker. Se om jeg får fingra i det :)

Den gamle Neon til bjørne havna hos høggern etter hvert. Lurer på om han tok ut Magnaflow caten, eller er det noen som har rappa den foran nesa mi æv, hehe....

 

Blir bra bil Sorvik :)

Blir Neon Drag, når vi møtes i Tr Heim en vakker dag, på Neon treff B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det begynner å ta form ja! :P heheh, jeg hadde først tenkt og kjøpe den av JanP på forumet her, men så kjøpte Bjørne den før meg :P

 

Magnaflow cat'n ble med biln på huggern :( Har selv villet kjøpe den ;)

Har selv siklet på Carbonpanseret hans, men blir for mye penger i frakt :P

 

Kanksje ett drag ja :P Får se om jeg tørr ;) Men må få til en stratus/neon klubb eller lignende ja! :D

Endret av Sorvik94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd så mye med bilen i det siste som er verdt å dokumentere, har litt dårlig tid til det pga eksamener etc..

 

Men har fått de nye markeringslysene! :D

[ATTACH]31372[/ATTACH]

 

Lurer på å sette inn oransje pærer i de, kan bli kult! :D

post-58328-1380485423483_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe idag.. monterte bremser bak, så startet vi med å lufte ut bremsene.. gikk bra på høyre bak, så skulle vi ta venstre bak så kom det ikkeno væske? Tok av slangen fra calipern for å sjekke, det kom væske ut da, tydeligvis noe galt med calipern da.. kjipt, hadde håpet å få bilen på hjula idag.

 

Men det nærmer seg.. :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår