Gå til innhold

Vurderer å kjøpe RX-8, problembil?

Ranger emnet


Ronso

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bestemte meg for å kjøpe meg en RX-8 for noen uker siden, men etter og ha lest meg litt opp om bilen på diverse forum, har jeg fått et litt endret inntrykk. Det virker som dette er en bil med noen problemer (kompresjonslekkasje, plugger tetter, tungvindt å stoppe/starte etc).

 

Er det slik jeg har forstått det eller er det bare noe jeg innbiller meg? Ble forelsket i bilen så fort jeg fikk et øye for den, men nå tviler jeg litt. Har sedd på finn.no på hovedsakelig 2004 modeller High Power versjonen.

 

Noen som kan fortelle litt hvordan de fleste bilene er pr.dags dato? Fordeler/ulemper?

93 - Audi 100 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nettopp blitt en Mazda Rx8 High Power eier selv. Hatt bilen snart en måned nå! Kan ikke si noe annet enn at jeg SUPER fornøyd med bilen! Ble litt skeptisk da jeg leste på forskjellig forumer selv. Men er tydeligvis mange som ikke vet hvordan man behandler en Wankel motor. Kan ikke sammenlignes med stempel motor.. Har hvertfall hørt at hvis du behandler en Wankel motor riktig, så får du mindre problemer med en Wankel motor i forhold til en Stempel motor.. Man må bare være nøye med og blåse motoren ren ved kjøring, og KUN skru av motoren når den er Drifts varm, og hold den gjerne på 3000rpm, i 10-15 sekunder før du skrur av motoren. Og wankel er jo veldig glad i turtall, og det skal brukes. Det er en sportsbil, derfor bør den også kjøres som en også.

 

Som sagt hatt min i ca 1 måned nå, og er super fornøyd! Gjør de anbefalingene som er nevnt, så er ikke Wankel noe problem.

Morsommere bil en Rx8 har ikke jeg kjørt på lenge! Angrer ikke ett sekund på bilkjøpet!

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

0 stress! Hatt en rx8 siden 2010.

- Bytt olje og filter hver 5000km, gjør du fort i garasjen.. 10min og den trenger bare et par liter..

-Ikke over 3-4 k før den er driftsvarm

-Bruk turtall, ikke noe problem til 9500 når den er varm. Kjørt den i 3 år sånn nå og fortsatt som ny.

-Hvis du har penger nok kjøp sein 05 eller 06 mod. En del av 2004 kom med konstruksjonsfeil på kjølinga. Er en del av de i Norge, derfor den syke forsikringa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår