Gå til innhold

Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Golf 2 er= badekar:) lekker som regle vann rundt front rute ,side ruter bak på 3 dørs utgaven, bakrute å baklykter.

Nye pakninger , pluss rute tett som ikke herder gjør som regel susen.

G60 har limt front rute og lekker ikke vist denne jobben er skikkelig utført, skal gå ann å bestille glass og pakning til G60 å limme inn i standard golf 2 chassi.

Morro med golf 2:)

Det går i R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke, siden ingen skriver noe. Har du fått byttet slangen og sett hvilken påvirkning det hadde?

 

Har ikke fått byttet noe slange nei, har rett og slett ikke blitt tid da jeg for øyeblikket plages litt med elektriske feil angående lys og slikt man bør ha på stell før EU, såklart bør jeg også kjøpt denne slangen ny siden CO'en sikkert blir forandret pga dette, men er nå nesten sikker på at bilen ikke går gjennom på første kontroll, de finner sikkert slakk her å der som vanlig på gamle biler. Imorgen får jeg bare gi full gass og prøve å få gjort så mye som mulig!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 er= badekar:) lekker som regle vann rundt front rute ,side ruter bak på 3 dørs utgaven, bakrute å baklykter.

Nye pakninger , pluss rute tett som ikke herder gjør som regel susen.

G60 har limt front rute og lekker ikke vist denne jobben er skikkelig utført, skal gå ann å bestille glass og pakning til G60 å limme inn i standard golf 2 chassi.

Morro med golf 2:)

 

På min lekker det ikke fra sideruter bak, dette har jeg sjekket og jeg fant heller ingen fuktskader/merker på dørtrekkene da jeg hentet bilen. Men dørpakningene lekker, og den pakningen som går fra nederst på A-stolpen og helt bak i øverkant av bakluken er morken og lekk. Pakningen i bakluken er nok også lekk, og det er flere hull i torpedoen som må tettes fant jeg ut idag. Tilslutt skal jeg nok få den bilen tett ;)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag skulle jeg finne ut av en elektrisk feil som gjorde slik at blinklysene og annet lysutstyr slo seg vrang/ikke virket. Da jeg tok av baklyktene for å se etter en jordingsfeil oppdaget jeg at høyre baklykt var så godt som "limt" fast til chassi med silikon. Da var det fram med vinkelsliper og pusse bort silikonet, rengjøre og male over med Arcanol :)

Med god hjelp fra fattern og "mr.bergheim" som begge har utdanning innen elektro, fant vi ut at høyre blinkelys fremme var koblet feil og dette utgjorde en del av problemet, lengre kom vi ikke den dagen. Får se videre på dette imorgen.

Bilde0131.jpg

Bilde0132.jpg
Her var det virkelig noen som har kjørt fugepistolen varm etter mengde med silikontetting å bedømme ;)

Bilde0133.jpg
Pusset dette bort med vinkelsliper og rondellskive.

Bilde0134.jpg
Rengjorde med superavfetting fra biltema (Fungerer overraskende bra!) og la et strøk Arcanol over der lakken var slipt bort.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
masse arbeid

 

har ikke så mye å skrive siden jeg ikke har halvparten av kunnskapen din, men det er morro å følge tråden. Gamle GTI-er er herlige maskiner :-)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokar1: Det er akkurat det som er fint med bilforumet. Du trenger ikke kunne alt om en bil for å kommentere eller komme med innspill ;)

Om noen da skulle ha kommet med krenkende kommentarer tilbake så risikerer dem å bli utestengt, mens du kan leve livet videre og lære nye knep og triks ;)

 

Girebirger: Ser veldig bra ut det du har gjort hittil. Det er sikkert en grunn til at noen har lagt på silicon bak lykta, som f.eks at den ikke er tett. Får kjøpe ny pakning der, så ordner nok problemet seg ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger folkens, alltid like morsomt å se!

 

Lokar1: Du må bare kommentere/spørre, da jeg for første gang for 2-3 år siden åpent pansret på den første Golfen min, visste jeg kun hvor bremsekraftforsterkeren var :D

 

ZyNTeX: Var et skruefeste til lykta som manglet i øverkant, så kunne se ut som at de hadde tatt en spansk en med silikonet. Har byttet pakningene og lyktene, skal laste opp en haug med bilder litt seinere i kveld :)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heioghå!

Hentet bilen hjem fra verksted der den har stått siden Fredag på EU-kontroll. Skulle jo ta skjemaet med hjem, ta bilde av det og legge det ut her, men glemte det så klart igjen hos min bror.

-Parklys fremme mangler

-Blinklys fremme mangler

-Fanger fremme mangler

-Oljelekkasje motor/gear

-Bremselys fungerer ikke (de fungerer, men har likevel fått feil på det ..)

-Slakk i hjullager begge bak

-Høyre ytre drivknutemasjett og venstre indre defekt (eller var det motsatt?)

-Storforinger bak dekfekt

-Indre foringer stabstag defekt

-Uorginalt eksosanlegg lekkasje

-Ikke målt avgasser grunnet lekkasje

Var ikke så mye feil egentlig, har fått handlet inn foringer, ny eksospotte (midten) og en stk drivknutemanskjett, går ombord imorgen så av den grunn orket jeg ikke å begynne å skru noe større og risikere at bilen må stå i halvskrudd i garasjen til jeg kommer i land igjen. Grunnet dette pusset jeg heller ned dørkanalene og lakkerte dem, monterte ny pakning til bakluken og knakk kupelyset da jeg skulle ta det ned .. :doh

Har også i det siste lett etter noe deler til bilen, dørpakninger, takliste og denne vakumslangen til innsuget, uten hell. Sulland (Min lokale VW forhandler" får ikke tak i dørpakninger, vakumslange eller takliste lenger. Men denne slangen bør da ikke være noe problem, må vel finne en som er tilnærmet lik. Eneste jeg fikk tak i var ny pakning til bakluken, å den fikk jeg hos Glassmester Eriksen.

Fant jo tak i et par Golf mk3 håndtak på huggern som jeg "visste" ville passe, dette stemte ikke, og måtte pga det legge ny plast i venstre dør enda en gang, men fikk også fikset dørlåsen på innersiden da den ikke var der da jeg hentet bilen.

Bilde0246.jpg

Tetting7.jpg

Plastlegging4.jpg

Plastlegging7.jpg

Finn en feil!

Plastlegging1.jpg

Plastlegging3.jpg

 

Tetting5.jpg

Ny baklukepakning.

 

Bilde0190.jpg

Tetting4.jpg

Tetting3.jpg

Noe rust som ble pusset og behandlet.

Nyedeler.jpg

Nye deler.

Nyedeler2.jpg

Lys.jpg
LED lys til skiltbelysning og parklys

Lys2.jpg

Lys1.jpg

Fanger.jpg
Pusset ned diverse flekker rust bakom bakfangeren

Fanger1.jpg
Montert fanger fremme. Dette var før EU-kontroll og den ble tatt av igjen da jeg enda en gang måtte modifisere mutteren som er sveiset fast i festet til fangeren som holder fremre travers.

Fanger2.jpg
Skjevheter :(

Fanger3.jpg

Bilde0202.jpg
Klarte selvfølgelig å knekke kupelyset

Lakkeringkanaler3.jpg


Lakkeringkanaler2.jpg

Lakkeringkanaler1.jpg
Ble ikke ferdig med lakkeringen, ble knapt med tid og av den grunn hoppet jeg over maskeringen og hold meg heller godt innenfor "kanten".

Bilde0197.jpg

Bilde0153.jpg
Kom en kompis innom en sen kveld, og vi ble sittende å lete etter løse ledninger bak cd-spilleren :wonder:

Bilde0146.jpg
Avslutter med et stemningsbilde :)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde nemlig en liten mistanke til denne dagen da jeg skulle bytte storforinger i bakakselen, det tok 5 effektive timer :)

Før jeg fikk de ut...

Bilde0250.jpg
Vel vel, så når fattern har okkupert garasjen er man nødt til å stå ute.

Bilde0252.jpg

Bilde0253.jpg

 

Bilde0254.jpg

Bilde0256.jpg
Vel her begynner moroa! Først litt rustløsare før man hamret løs på foringen med et rør imellom. Rikket seg ikke!

Bilde0255.jpg
Nye foringer, ligger en svak tanke i bakhodet om at jeg heller skulle ha kjøpt polyforinger for å se om man merker noe forskjell .. Men får heller ta det siden.

Bilde0258.jpg
Begynner å tenke at disse er sikret med verdens beste lock-tite = rust.

Bilde0259.jpg

Bilde0261.jpg

Bilde0260.jpg

Bilde0263.jpg
Og endelig, etter flere timer enn planlagt!!

Bilde0257.jpg
Måtte renske noen gjenger på skruene til støtdemperne.

Mission complete, iallefall nesten. Må sies at det gikk en god time pluss en halv da jeg sto å vurderte, tenkte og planla hvordan jeg kunne angripe dette uten presse. Planen var jo å bruke presse men den vi har er ikke i drift per dags dato. Ut fikk jeg dem iallefall :)

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lukter det innkjøp av Polyforinger til bakaksel og stabstag fremme. Noen som har prøvd dette og/eller vet noe om forskjeller fra originale foringer til poly? Tenker da på stivhet, holdbarhet osv. Har også forstått det sånn at polyforinger også er endel lettere å få på plass :)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyforinger er så klart stivere enn originalt. Dette fordi det er ett helt annet materiale som igjen er stivere ;)

 

Det at dem er lettere å presse inn vil jeg nok ikke påstå. Kan nok hende det vil være lurt å legge dem i fryseren til dagen etter ja ;)

Holdbarhet er vanskelig å si noe på. Mener powerflex gir 10års garanti på sine foriger i hvertfall. Det burde jo si en del :)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at polyforinger ikke har den ytterste hylsa av stål/aluminium, som igjen gjør slik at de blir lettere å presse inn. Men får jo finne ut av dette selv da jeg skal montere de.

 

Polyforinger er bestilt idag, får håpe de kommer om ikke så lenge. Imorgen blir det forhåpentligvis innkjøp av nye skiver, klosser, repsett til caliperne og bremsebånd til håndbrekket. Ble vist til at jeg tar full overhaling av bakstellet først som sist, hvor vil dette ende? :o

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår