Gå til innhold

Koble til subwoofer

Ranger emnet


Passatgirl

Anbefalte innlegg

ja jeg mener den tynne ... hva skal den kobles på?

 

Du sier jo selv at en ledning på spilleren er merket "power antenne / remote amp turn on", så hvor tror du da denne tynne ledningen som jeg sa du kunne bruke som remote skal da? Ene enden på den ledningen som er merket power antenne / remote amp turn on og andre enden på REM på forsterkeren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BHU! Koble anlegg for å så finne ut at forterkeren har tatt kvelden.. Jaja, den holdt i 8 år, for dere som er GAS motstandere..

SÅÅÅ om noen har en svinbillig forsterker liggende i nærheten av eidsvoll roooop ut! :-)

 

Kjedelig, men har du testet å koble en liten ledning fra pluss inn på forsterkeren, til REM på forsterkeren?? bare for å sjekke at du ikke har koblet feil remote fra spilleren? Er det ikke noe lys i forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet til den blåledningen men det funka ikke.. sjekket at forsterker spiller etc var i orden med å koble en ledning mellom strøm og signal på forsterkeren og da funka det.. feilen ligger i denne tynne ledningen som jeg ikke vet hvor jeg skal koble inn på.. altså den skulle tydligvis ikke kobles på blå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater om signal når det gjelder strøm. Dette er feil og kan fort skape forvirring! Bruk rett ord så det ikkje blir misforståelser.

Du kan bruke remote.

 

Som eg nevnte so er det blå/kvit som vanligvis er remote til forsterker. Kva står det i bruksanvisningen til spiller?

Har du eit apparat som måler spenning, er det jo fort å finne ut kva du kan koble deg til på.

Finner du ikkje remote som fungerer, er det jo berre å koble deg på remote til spilleren. (rød ledning)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja prater om signal når det gjelder strøm.Har en leding som er blå, den står det antenna controll, remote amp on på, men den funket ikke og koble til ?!?, har nå koblet signal strøm og strømledningen på forsterkeren sammen med en bryter og det funker som en drøm, MEN til dels irriterendes og gå bak der og skru på/av forsterker.. Koblet rød og signal strøm sammen bak spiller men da gikk sikkringa mellom spillers ledningsett og orginal iso til dundas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags forsterker har du?

Du koblet selfølgeligt vekk koblingen imellom 12v og remote på forsterkeren før du koblet remoteledningen til den røde ledningen bakpå spiller?

Anten er det du som kobler feil, ellers er det feil på forsterker. Du kobler selfølgeligt av minuspolen til batteriet ved all bilstereokobling?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner jo at forsterkeren er øydelagt. Er den ikkje det?

 

Og det er remote ifra forsterkeren som skal kobles til den røde ledningen til spilleren. Er litt usikker på kva du har gjort sia sikringen på spilleren røk.

Sikringa er vel på gul ledning? Den skal ikkje ryke når du kobler deg på rød ledning.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er spilleren, for som hun(?) sier så funker det ikke å koble seg til remote ut fra spilleren. Så enten er det spilleren som ikke sender ut strøm på remoteutgangen, eller så er det brudd i ledningen videre til forsterkeren. Ta deg en tur på biltema og kjøp et multimeter, så måler du om det kommer 12v på remoteutgangen fra spilleren når du skrur den på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du skal få deg noen hjelp fra noen jeg, virker som du er VELDIG lite peiling på hva du driver med og holder du på og surre mer med dette tror jeg du heller ender opp med et ødelagt anlegg istede. og:

 

remote/styrestrøm= den lille tynne kabelen fra spiller til forsterker

phono/rca kabel= signal kabel

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kobla anlegg flere ganger før så surrer ikke med ledninger.. alt jeg ikke finner ut er hvor den tynne styrestrøm kabelen som skal sende signal om at spiller er på til forsterker.. denne funker tydligvis ikke på remote ut fra spilleren.. har bestillt cd spiller fra ebay så har veldig lite informasjon om den..

 

men har som sagt funnet en løsning som nevnt over... funker inntil videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår