Gå til innhold

Startsperre er no dritt - mulig å fjerne?

Ranger emnet


sierdudet

Anbefalte innlegg

Heisan, Jeg har ett lite problem med prosjektbilen min,

 

har bygget om en fiat punto 1,1 til 1,4 gt. Byttet over motor og lednings nett. forholdsvis en lett jobb,

men da bynte også problemene. jeg hadde ikke Ecu til motoren, og har fått tak i riktig på ebay, koblet den inn i bilen

vrei om nøkkelen men, ingenting skjedde, ingen bensin pumpe som summet, heller ingen gnist på pluggene.

det jeg misstenker er att det er en sånn Key code / start sperre som må stemme overens med Nøkkel, og Ecu.

 

Det jeg lurer på, finnes det noen måte og fjærne start sperra? eller er det bare og røske ut alt som heter el nett og kjøpe datasprut?

dette problemet byner og gnage ganske sårt på prosjekt motivasjonen også så.

 

om noen har no godt råd så er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen må være programert ja ellers så deakriveres ikke startsperra. Da må du få den programert siden det er forskjellige styreenheter til forskjellige motorstørelser.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvordan startsperra er ment å funke på denne bilen, om du ikke allerede har gjort det.

På mange biler er det slik at motoren starter, men stopper igjen etter et par sekunder som startsperra ikke er tilfreds.

Er på mange biler også en indikasjon i instrumentet, en bil med nøkkel el.lign. som viser startsperre problemer.

 

Det pleier å være problematisk å fjerne startsperre. Det er vel meningen det skal være slik.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik med en nøkkel som stemmer med den Ecu`n jeg kjøpte, men til gjenngjeld da så passer såklart ikke den nøkkelen i tennings låsen. så må bruke den andre, men den nøkkelen jeg fik med har en knapp med en rød diode som blinker når jeg trykker på den. å jeg tviler på att det er til sentral lås. skal det holde å trykke på den? eller må jeg fysisk ha nøkkelen I tenningslåsen for at den skal nøytralisere startsperra?

Prøver å utelukke forskjellige muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik med en nøkkel som stemmer med den Ecu`n jeg kjøpte, men til gjenngjeld da så passer såklart ikke den nøkkelen i tennings låsen. så må bruke den andre, men den nøkkelen jeg fik med har en knapp med en rød diode som blinker når jeg trykker på den. å jeg tviler på att det er til sentral lås. skal det holde å trykke på den? eller må jeg fysisk ha nøkkelen I tenningslåsen for at den skal nøytralisere startsperra?

Prøver å utelukke forskjellige muligheter.

 

prøv å tape fast nøkkelen du fikk med ECU'en fast rett ved nøkkelhullet du, og prøv å starte bilen med den gamle nøkkelen....

 

nå skal jeg ikke uttale meg så ille mye om fiat spesiselt, men mange biler har ei ringantenne rundt tenningslåsen som kjenner om rett nøkkel sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt tenningslåsen din, sitter det en plastring med noe ledninger inn på?

Demonter isåfall denne og teip fast nøkkelen i rett posisjon inni den. Omtrent som Sven nevner. Funker det, feste den skikkelig.

 

Startsperre kan fjernes av rare mennesker med data....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår