Gå til innhold

Bytte xenonpære nærlys på 06 Touran

Ranger emnet


Hoghead

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte orginal pære på hellanor, tar ca 10 min å bytte den på min 06 touran . Byttet på førersiden forresten. Ta av dekselet bak på lykta. Vri av ballasten, retning du skal vri er merket. ta av ledningen til ballast,ramler nesten av av seg selv. Vri av låsering i plast som holder pæra fast i lykta å så er d bare å plukke den ut. Ikke ta på selve glasset uten papir/hansker. Dette pga fett som kan brenne seg fast på pæra og forkorte levetiden. Det er nesten som og bytte pære på bil uten xenon, du har bare ballasten montert bakpå pæra i tillegg .

Er best med orginal kvalitet.

Har to stk Ford nå, en Mondeo 1,6 tdci titanium ,pluss en 1997 2.0 ghia . Begge er stasjonsvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte orginal pære på hellanor, tar ca 10 min å bytte den på min 06 touran . Byttet på førersiden forresten. Ta av dekselet bak på lykta. Vri av ballasten, retning du skal vri er merket. ta av ledningen til ballast,ramler nesten av av seg selv. Vri av låsering i plast som holder pæra fast i lykta å så er d bare å plukke den ut. Ikke ta på selve glasset uten papir/hansker. Dette pga fett som kan brenne seg fast på pæra og forkorte levetiden. Det er nesten som og bytte pære på bil uten xenon, du har bare ballasten montert bakpå pæra i tillegg .

Er best med orginal kvalitet.

 

Med den beskrivelsen virker det som en grei oppgave, som selv jeg med mine pølsefingre skal komme fra. :) Samma bil som meg har du, 06 Highline.

 

Synes prisen på Møller er stiv, ca 1200 spenn for pæra, finne noe billigere en annen plass, selv om den strengt tatt ikke er så dyr, tatt i betraktning at den andre sikkert har stått der i fem år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår