Gå til innhold

Ny bil garanti!

Ranger emnet


Roy St Stranna

Anbefalte innlegg

hei.

vi har akkurat kjøpt oss en ny skoda fabia tdi stv 2010 mod og er kjempe fornøyde :)

 

men vi lurer på hvor lang ny bil garantien er til skoda, og hvis vi har bilen på service eller utfører noen modifikasjoner/reprasjoner utenfor norge om dette går utover noen garanti.

har også fått steinsprut på panser som går helt ned til karosseri og lakk har begynt å sprekke, er dette noe som dekkes av garanti? begge tåkelys forran i skjerm blir fuktige innvendig når der regner ute... går dette på garanti. vi syns også at bilen trekker mot venstre når kjører...

 

Hvem skal jeg hendvende meg til ??

noen andre som har hatt noen av disse problem?

og ellers hva syns dere om denne modell? og skoda generelt som bilmerke og om forhandler...

hjelper skoda deg om du skulle ha noen problem?! eller er dette vansklig???

post-69900-13804854068838_thumb.jpg

post-69900-13804854068933_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen, bilen er vel ikke importert men fra norsk forhandler? Dere kjøpte den hvor nylig - privat eller via firma? Fra årskiftet 2011 innførte Møller 5 års (/100,000km) nybilgaranti, før det gjaldt denne oversikten. Om du har mobilitetsgaranti via Møller mister du høyst sannsynlig denne om du tar bilen på service utenlands, selv om det er på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er kjøpt ny i norge og kjøpte den privat... 10 dager siden vi overtok den

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei og velkommen, bilen er vel ikke importert men fra norsk forhandler? Dere kjøpte den hvor nylig - privat eller via firma? Fra årskiftet 2011 innførte Møller 5 års (/100,000km) nybilgaranti, før det gjaldt denne oversikten. Om du har mobilitetsgaranti via Møller mister du høyst sannsynlig denne om du tar bilen på service utenlands, selv om det er på merkeverksted.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Over et år siden du startet tråden...men jeg svarer nå likevel, jeg. Bruksslitasje dekkes ikke av garantien, dvs. lakkskader som følge av steinsprut dekkes ikke,lakkskader hvis prdoduksjonsfeil dekkes. Fuktighet i tåkelys hvis det er lekkasje pga utett pakning er vel muligens garanti. At bilen trekker til venstre kan ha mange årsaker, alt fra feil dekktrykk til forstilling til verre ting.

 

Jeg er selv veldig fornøyd med min Fabia, har nå nummer to. Jeg hadde en 2007 1.4 TDI før den 2011 1.2 TDI som jeg har nå, og hvis jeg ikke tar helt feil er det samme motor i din som det var i min forrige. Den PD-motoren (PumpeDüse) er en utrolig seig og sterk motor, dravillig som bare det og omtrent umulig å kvele selv på lave turtall, helt annerledes den den nye CR-motoren (CommonRail), og helt ærlig så angrer jeg bittelitt på bilbyttet.

 

Hva Skoda-verkstedet angår er jeg veldig fornøyd med mitt verksted her jeg bor. Som regelmessig kunde opplever jeg nå at de faktisk slår av litt på prisen og tar betalt for den tiden de faktisk bruker og ikke det som står i boka at de skal bruke, og bruker de mer, så legger de ikke på prisen.

 

På den forrige bilen hadde jeg en ulyd i bremsetromlene bak som de ikke fant ut av før etter noen besøk frem og tilbake, og da betalte jeg ikke mer enn selve feilrettingen, alle timene med forsøk kostet ikke meg noe.

 

Forbruket mitt kan jeg heller ikke klage på: Min 1.4 TDI på spritmonitor.de så ja, jeg tror nok du kommer til å bli fornøyd med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår