Gå til innhold

Saab 9000 CS 1992 2.0 prosjekt trenger hjelp,råd og deler :)

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt tilbake gammelbiln min. en saab 9000 CS 1992 mod med 2.0 suger. kun 220 000 på telleren. gådd i nordsverige sidenden var ny, importert i 2004. førstegangs reg i 2004 på mo i rana

 

2.0 sugemotor gammeltypen uten turbo og tennkasett B202i

 

det forrige eier har gjort er:

- Ny komplett bensinpumpe

- ny tomgangsregulator

- nye plugger

- nye pluggledninger

- NY LMM

- nytt bensinfilter

- ny lambda

 

det jeg MÅ gjøre er:

- ta alt av rust (er godt igang med det)

- komplett nytt eksosanlegg

- ALT av bremser må jeg ha nytt

- få motor til å gå skikkelig

- må ha ny rotor og fordelerlokk

 

motor dør når man gir full gass. akkurat som den får for mye luft. ingen anelse hva det er ;S noen som har anelse? alt er originalt.

 

godt i gang med å ta rust:

 

holder på å skal sveise førerdøra da den er rusta nederst.

har sveisa skjermene og spakla. har bare å pusse den ene skjermen så grunning og lakk.

har grunna den ene skjermen.

 

henta bilen fredagskvelden så vil si jeg er godt igang med kun litt skruing lørdag og idag

 

 

bilder:

 

IMG006.jpg

IMG003.jpg

IMG005.jpg

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

540410_378083012234471_100000983252972_1061251_1665061815_n.jpg

Sveisa hullet i gulvet idag og fått på plass alt igjen :)

 

524026_377092719000167_100000983252972_1059645_297628276_n.jpg

Lakka hjørnene bak på til bilen :D

 

552988_376885445687561_100000983252972_1059175_23963340_n.jpg

har satt på begge skjermene idag og fronten så nå kommer det seg :D

 

155449_376883532354419_256389724_n.jpg

Var en god del rust i døra ja... har sveisa døra og fått pussa ned døra og spaklet og pusset det. snart klar til grunning :)

 

har også montert på HELE fronten igjen idag. så imorgen blir det på skroten å hente litt motordeler :)

 

kommer med flere bilder etterhvert :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeeey. fikk tak i donorbil. med RUSTFRIE dører. så har lakka 2 dører og satt på bilen. har å lakke de 2 andre i helga. :D

 

og må få den jævla motorn til å starte ;S

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har såklart gjort litt annet også :)

 

første døra som er lakka

1wttt.jpg

 

Montert i tredekor. ble fint

kwdqn.jpg

 

satt inn skinnseter forran

fc5kn.jpg

 

satt inn skinnseter bak også

p88ss.jpg

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fint prosjekt du har startet på. Sitter å fundere på et slikt prosjekt selv.

Lakkere du alt med spraybokser? Får du den til å legge seg fint utover? Grunnet en Saab 900 med sprayboks, men ble ikke noe særlig fornøyd med resultatet. Fikk legge på, og pusse ned flere ganger før det ble brukbart. Stålet hadde 20 grader og vasket med lakknafta. Er det et bestemt lakk merker du bruker?

 

Håper på flere bilder, og at det ikke er noen stor feil på motoren!

 

Østborg

Sjelva faan, enn hen rætskrivinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det :)

 

Lakka 2 dører med biltema boks. men ble jæævla misfirnøyd. har lakka en hel bil en gang før med biltema boks. og bilen ser ikke så fin ut den dag idag. så prøvde meeg med boks igjen på 2 dører. siden hvit er en enkel farge. endte med at det ikke ble så vakkert så tok å å kjøpte meg lakksprøyte. har jo en 50 liters kompressor så ingen problem da. kjøpte meg lakksprøyte og vannavskiller. for at det ikke skal bli bobler i lakken. ingen anelse hva lakken heter. har kjøpt den hos et firma i bodø som driver kun med lakk. men kjøpte lakk med klarlakk slik at jeg slipper å sprøyte på klarlakken etterpå. når døra er lakka så er den ferdig. men har 2 strøk med lakk for å være sikker. men har kjøpt en helt snyhvit lakk. for du ser forskjellen på panseret og skjermen. så hvit som skjermen ble har ALDRI bilen vært. originalt har den vært litt mørkere hvit. men synes det ble bra og fint med helt hvit.

 

har satt på begge bakdørene. fått på alt i fronten. så bilen er ferdig forran.

 

idag har jeg lakka begge framdørene. men ble misfornøyd med den ene så må sparkle litt på den. er ikke bestandig man ser alt før man har lakka døra. så har matta ned døra igjen og sparklet den. må pusse imorgen og grunne.

 

tok også av hele eksosanlegget fra manifoild da det var ganske så opprusta. blir nytt eksosanlegg fra manifoild og helt bak.

 

klarer heller ikke bestemme meg for hvilken felger jeg skal kjøpe. har jo mest lyst på originale aero felger men vanskelig å få tak i...

 

så har sett litt på disse :

 

fetch_image.php?wheel_large=128.jpg

 

fetch_image.php?wheel_large=075.jpg

 

fetch_image.php?wheel_large=088.jpg

 

tror det hadde blidd tøft med hvite felger på hvit bil. har svarte felger nå med rød ring. men de passet ikke noe særlig. ser jo ikke felgene egentlig pga bilen er hvit.. blir litt kjedlig da..

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Kjøpte lakksprøyte etter at bilen var grunnet, men dette var et forsøk på å spare penger, med å bruke grunning på boks, men men, man lærer!. Angående problemet på motoren," motor dør når man gir full gass. akkurat som den får for mye luft. " Jeg lurer på om det kan være membranrent som har fot noen hull. Får du bensin i oljen når bilen blir stående lenge å gå på tomgang. Jeg er ingen spesialist 9000, men er det en Zenith forgasser, tror jeg det er det som er problemet. Som det var på 900'n.

 

Fine felger! ville hatt aero felger selv, ja. Det er fine originalfelger det.

 

Østborg

Sjelva faan, enn hen rætskrivinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORGASSER? er du gal? det er jo innsprøytningsmotor. ikke nå forgasser nei. men skal få justert tenninga og se om det blir bedre da. har stor tro på at det er tenninga som gjør at den er som den er.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle bremseskivene og bremseklossene var heller ikke noe å skryte av så da tok jeg å sjekka på delebilen jeg kjøpte. der var jaggu meg bremsene neste HELT ny. så da tok jeg å flytta over alle skivene og klossene fra delebilen og over på min :D der sparte jeg plutselig 3500 kr ;D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh ENDELIG. idag har jeg montert nytt eksosanlegg og fått lånt prøveskilt og testkjørt og blåst motor rein. har også justert fordeleren så nå går motor nesten helt som den skal. men den går helt fint når man kjører med den. var gøy å få kjøre bilen igjen :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg fått grunna høyre bakskjerm. så nå gjenstår det å få lakka den. ble fri for lakk så må få kjøpt mere lakk på fredag.

 

lurer på om jeg skal gjøre en vri når jeg lakker panseret. på midten er jo panseret litt opphøyd. så i sidene er det litt lengre ned. har lyst å lakke sidene svart og resten hvitt slik det er originalt. men usikker

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår